גנץ מנסה לקדם מתווה גיוס רבבות בני ישיבות מול המפלגות החרדיות

השר חילי טרופר וגורמים נוספים פעלו מטעמו של בני גנץ כדי לקדם את "מתווה השירות הישראלי" של המחנה הממלכתי - גם מול הח"כים החרדים בכנסת • גנץ מאמין שיהיה ניתן לגבש הסכמה מסוימת סביב המתווה שלו
חרדים 10
י"ח אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 22:40

אנשיו של השר בני גנץ פנו בימים האחרונים למפלגות החרדיות בניסיון לקדם מולם את מתווה “השירות הישראלי” של מפלגת המחנה הממלכתי.

לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, מי שמנהל את השיח הזה מטעם המפלגה הוא השר חילי טרופר, יחד עם גורמים נוספים.

בדרכו הארוכה אל כס ראשות הממשלה, גנץ לא רוצה לאבד את המפלגות החרדיות במאבק על חוק הגיוס, ובשלב זה הוא מאמין שיהיה ניתן לגבש הסכמה מסוימת סביב המתווה שלו.

בנאום שנשא היום פנה לציבור החרדי: “אחינו החרדים, אתם פטריוטים ואוהבי המדינה והארץ הזו. אל תחכו לחוק, קומו והתנדבו. גיוס עכשיו, החקיקה תושלם אחר כך. אפשר להכפיל את היקפי המשרתים החרדים ולגייס אלפים כבר השנה, ובכך לסייע בפתרון האתגר המבצעי הענק שמונח לפתחנו. לתורה וללימוד היה ויהיה חלק גדול בשמירה על עם ישראל, אך עלינו לזכור, שיש אפשרות של ספרא וסייפא. יהיו עילויים שימשיכו ללמוד, ורבים ישרתו במקביל ללימודים”.

מתווה “השירות הישראלי” של גנץ:

• רוב מוחלט מהצעירים ישרתו בהתאם לצורכי הביטחון והחברה

• צה”ל הוא ראשון בין שווים: מנהלת גיוס אחודה שתקום, תקבע איזה שירות יבצעו כל צעירה או צעיר ותהיה אמונה על מתן הפטורים. מי שישרת שירות ארוך יותר וקרבי יותר, יזכה לתגמול גבוה יותר

• יוקמו עשרות מסלולים בארגוני ביטחון, חירום וחסד מוכרים

• אופי השירות לא יפגע באורחות חייו ואמונותיו של אף משרת

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות