בלילה לפני המתקפה: נקלטו תזוזות חריגות של גורמים בעזה

שעות לפני מתקפת הפתע זוהו תזוזות לא שגרתיות ברצועה - אך חשבו שזה תרגיל • המזכיר הצבאי של נתניהו עודכן רק 20 דקות לפני המתקפה • המידע על כרטיסי הסים הישראליים בעזה נמסר לאלוף הפיקוד כבר בשעות הערב - והוא קטע חופשה והגיע לפיקוד • אבל נתניהו וגלנט לא עודכנו
חרדים 10
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 21:15

לאחר שפורסם כי גופי המודיעין זיהו בלילה שלפני המתקפה ב-7 באוקטובר את הפעלת כרטיסי סים ישראליים ברצועת עזה על-ידי מחבלי  חמאס, היום (שני) נחשפו בחדשות 13 פרטים חדשים, באישור הצנזורה הצבאית, על הסימנים המחשידים שהגיעו בליל שמחת תורה.

בין היתר, נקלטו על ידי גורמי המודיעין  תזוזות תמוהות למדי של גורמים בעזה – שאובחנו כחריגות וכלא שגרתיות.

למרות המידע הזה, ולמרות הפעלת כרטיסי הסים – כל המידע שעלה באותו הערב לא הוביל את הצמרת הצבאית והביטחונית להבין שמשהו חריג מתרחש, והם העריכו שמדובר בתרגיל.

עוד מתברר, כי את סיכום הדיון שהתקיים באמצע הלילה העבירו במהלכו במעין ‘קבוצה מושתקת’ – מבלי לאותת לדרגים בכירים בלשכת ראש הממשלה שהסיכום אכן הופץ. וכך,  נתניהו וגלנט לא עודכנו במהלך הלילה.

אלוף אבי גיל, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו,  עודכן רק בשעה 6:10 בבוקר – 20 דקות לפני המתקפה, ואז הוא נשמע אומר בקריה ביום שבת בבוקר, עם תחילת המתקפה: “זומנתי להערכת מצב רק לשעה 8 בבוקר”.

לפי הפרטים שהותרו לפרסום, ביחידת המודיעין 8200 איתרו אותות מרצועת עזה, שמהם עלה כי מכשירים סלולריים שבהם כרטיס סים ישראלי – הופעלו בו זמנית על-ידי מחבלי חמאס ברצועה, בסביבות חצות. מדובר בפעולה שנחשבת חריגה למדי, ואיתות על כוונה מסוימת שעלולה להיות לחמאס לפתוח במתקפה.

הדבר גרם להתייעצויות ליליות בין ראש השב”כ רונן בר – שאף יצא למטה השירות במרכז הארץ – והקפיץ את צוות “טקילה”.

בצה”ל מדגישים כי אירוע כזה של הדלקת כרטיסי סים ישראלים בטלפונים בתוך רצועת עזה קרה כבר מספר פעמים בעבר, וייתכן שבשל כך לא הודלקו כל נורות האזהרה.

אלוף הפיקוד ידע על הסים כבר בערב

לפי חשיפה של סולימאן מסוודה ב’כאן חדשות’,  הידיעה על הפעלת כרטיסי הסים הישראליים נמסרה לאלוף פיקוד הדרום כבר בשעות הערב המאוחרות של 6 באוקטובר.

השיחה הראשונה שהתקיימה בנושא האיתותים החשודים שהתקבלו מהרצועה התקיימה בין א’, קצין המודיעין של הפיקוד, לבין אלוף ירון פינלקמן בשעות הערב – שעות לפני חצות. זאת, בעקבות מידע וסימנים שהגיעו מהשב”כ על הפעלת עשרות כרטיסי הסים הישראליים ברצועה.

אלוף פינקלמן קטע חופשה בצפון ונסע לפיקוד.

כמה שעות לאחר מכן הגיע מידע נוסף מגוף מודיעיני אחר, שגילה סימנים רציניים אף יותר. קצין המודיעין קיבל את המידע ועדכן מיד את האלוף.

ראש שב”כ רונן בר הגיע למטה הארגון בשעה 2 בלילה. למרות שהידיעה הראשונה הגיעה כאמור בשעות הערב המאוחרות.

צוות “טקילה” הוקפץ רק בשעה 4 לפנות בוקר.

במענה לשאלת כאן חדשות על פעולות נוספות שננקטו בעקבות שורת הסימנים – אמר דובר צה”ל: “צה”ל מצוי כעת בלחימה וטרם התחיל בתחקור אירועי 7 באוקטובר. התחקירים יתחילו בימים הקרובים, ובסיומם הממצאים יוצגו לציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות