האדמו”ר מקלויזנבורג על התעלפותו בכל נדרי: “מבקש מחילה מהקהל”

יממה לאחר שהתעלף במהלך תפילת 'כל נדרי', נשא האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג דברים ב'טיש תורה' שערך במוצאי יום כיפור בבית מדרשו בשכונת בורו-פארק - והתייחס למה שאירע
אלי שוורץ
י"ב תשרי התשע"ה / 06.10.2014 00:37

יממה לאחר שהתעלף במהלך תפילת ‘כל נדרי’, נשא האדמו”ר מצאנז-קלויזנבורג דברים ב’טיש תורה’ שערך במוצאי יום כיפור בבית מדרשו בשכונת בורו-פארק שבברוקלין והתייחס למה שאירע.

“אני מבקש מחילה מהקהל על זה שהיו בדאגה”, אמר האדמו”ר וציין שהוא חזר לעצמו והוא חש טוב. “צריך לזכור”, הוסיף האדמו”ר, “שאפילו כשהולך טוב לאדם, אפילו בהצלחה שבתוך ההצלחה, צריך לזכור שהכל מאיתו יתברך שמו”.

האירוע התרחש לאחר שהאדמו”ר נשא בליל יום כיפור את דרשת ‘כל נדרי’ המסורתית בבית מדרשו. כאשר פתח בתפילת היום הקדושה, חש לפתע ברע והחל לקרוס על מקומו. הגבאים ייצבו את האדמו”ר, והוא פונה לחדרו על כיסאו.

רופאים שבדקו אותו במקום העניקו לו טיפול רפואי, ולאחר התייעצות החליטו כי אין צורך לפנותו אל בית החולים.

האדמו”ר התפלל את תפילות יום כיפור בחדרו עם מניין מצומצם, כאשר במהלך היום נכנסו פנימה קבוצות-קבוצות של חסידים שהגיעו לשהות במחיצתו מאירופה וישראל.

מיד לאחר הפינוי של האדמו”ר מבית המדרש החלו החסידים לומר פרקי תהילים, תוך דאגה רבה . לאחר כרבע שעה נכנס הגבאי והכריז כי האדמו”ר ציווה לההודיע ש”הוא מרגיש ברוך השם טוב מאד ושאף אחד לא ידאג”. 

האזינו לדבריו בטיש:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות