המפכ”ל נגד מפגיני השמאל: עוררו פרובוקציה, תוך עימות עם השוטרים

המפכ"ל מגבה את השוטרים שפעלו במוצאי שבת במחאת השמאל: "נמשיך להתעלם מהקולות הפוליטיים המנסים לגרור את המשטרה לוויכוחים מפלגים"
חיים טוויל
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 14:06

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי התייחס היום (שני) למחאת השמאל במוצאי שבת בקפלן וגיבה את השוטרים שפעלו לפנות את מפרי הסדר מהכביש.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

“בשבעה לאוקטובר נפל דבר בישראל, נפער פצע גדול בלב העם. עלינו החובה למצוא את נקודת האיזון בין שמירה על החוק והסדר הציבורי ובין החמלה הנדרשת במצב המורכב והכואב אליו נקלעה המדינה”, אמר שבתאי.

הוא הוסיף: “איש מאיתנו לא ייתן שתפגע אימו של חטוף או שייפצע אב שכול שבאו להביע את כאבם. עבודת המשטרה, היתה תמיד קשה ואפילו כפוית טובה ומעתה היא תהיה קשה עוד יותר”.

שבתאי האשים: “מנגד, לצערנו קבוצה שאינה נמנית עם משפחות החטופים הצליחה לגרור אותנו לתמונות שאנחנו לא רוצים לראות, לא עמדה בסיכומים שהוגדרו ועוררה את הפרובוקציה תוך עימות עם השוטרים.  לקבוצה זו אני קורא, בואו נשמור יחד על הסדר הציבורי והכללים על מנת לאפשר את זכות המחאה באיזון הולם וראוי מבלי לפגוע בשגרת החיים של מאות אלפי תושבים”.

הוא הוסיף פנייה למפקדי המשטרה: “אני קורא לכל מפקד, אנחנו שולחים את שוטרינו למשימה מורכבת זו. השוטרים הללו עושים עבודת קודש במסירות אין קץ. ניתן להם את כל הכלים להתמודד עם המשימה ונהיה לצידם”.

שבתאי הדגיש: “עלינו להתבונן לא בהמון, אלא באדם שעומד מולנו ולעשות הכל כדי לשמור על החוק, אבל חשוב עוד יותר, לוודא שהאדם שעומד ממול, יחזור בריא ושלם לביתו. נמשיך להתעלם מהקולות הפוליטיים המנסים לגרור את המשטרה לוויכוחים מפלגים ונמשיך לפעול מתוך נאמנות למדינה. זוהי משימה מורכבת מאין כמוה אבל אני סומך על מפקדי ושוטרי משטרת ישראל שיעמדו בה”.

המחלקה לחקירת שוטרים פתחה אתמול בחקירה בעקבות התיעוד בו נראה פרש משטרתי מצליף במפגין במחאה בקפלן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות