“יש מועמד חרדי טוב? מצביעים לו”: יוסי קקון מול אוחנה בצפת • צפו

חרדים 10
|
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 19:40
ברוך קרא, מגיש ‘אזור מלחמה’ בערוץ 13, שוחח עם ראש העיר צפת שוקי אוחנה מהליכוד, ועם נציג הסיעות החרדיות, איש ש”ס יוסי קקון • שרי רוט: “הרב דב לנדו אמר – יש מועמד חרדי? מצביעים לו. העסקנים ממש התאכזבו” • ומי ינצח? קקון: תזמין אותי שוב, ביום שלישי

ברוך קרא: אחת ההתמודדויות המרתקות היא בעיר צפת. מצד אחד, ראש העיר המכהן שוקי אוחנה מטעם ‘הליכוד’, מצד שני נציג כל הסיעות החרדיות, איש ש”ס יוסי קקון.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

קרא: עבדת בשנים האחרונות בשיתוף פעולה עם הציבור החרדי, איך זה קרה שכל הסיעות החרדיות התאחדו נגדך?

שוקי אוחנה: אין לי מושג, אני לא עוסק בזה, זה לא בדיוק ככה, אבל הציבור איתי.

קרא: אתה מכיר את העיר מקרוב, איך קרה שהסיעות החרדיות שבדרך כלל משתפות פעולה עם הליכוד, החליטו להתאגד נגדך? למה זה קרה, להבנתך?

אוחנה: להבנתי זה עניין של אינטרסים. גם בבחירות הקודמות הם התאחדו תחת מועמד אחר, רק שהיה פיצול. זה לא משהו שהוא חד פעמי, זה קורה.

קרא: אתה הרי יודע, ראש העיר אוחנה, שהחרדים נוהגים להצביע לפי מה שמכתיבים להם הרבנים. והרבנים אומרים להצביע לנציג ש”ס. אתה חושש מזה שלראשונה יהיה פה ראש עיר חרדי?

אוחנה: ראשית, אני ראש עיר של כולם, חילונים, דתיים, חרדים ויש לנו פה גם שכונה ערבית. ואני נתתי באופן שווה לכולם לאורך כל הקדנציה האחרונה. אני לא חושש משום דבר, אני חושב שאני מנצח את הבחירות האלו באחוז גבוה. אני רק קורא לכולם לצאת להצביע.

קרא: נשמע שאתה קצת חושש מאחוזי ההצבעה. כי אין מצב רוח להצביע בצפת השנה, לאור המצב הבטחוני.

אוחנה: אני חושב שיש הרבה סיבות למה כן להצביע, ואני רואה שהציבור באמת מתעניין ואכפת לו להצביע ולכן אני משוכנע שהוא גם ייצא.

קרא: ואנחנו אומרים שלום למועמד לראשות העיר צפת, איש ש”ס יוסי קקון. לכאורה יש פה קרב צמוד שעשוי לעורר דרמה. אם אתה תיבחר – יהיה לראשונה ראש עיר חרדי לצפת.

יוסי קקון: אם אני אבחר יהיה, לא לראשונה, אבל בשנים האחרונות, ראש עיר שבא לעבוד ובא לנהל את העיר. בעזרת ה’ נפריח את השממה.

קרא: כן, אבל תסביר לי איך זה קרה, הרי שוקי אוחנה הוא איש ליכוד, ונחשב מי ששיתף פעולה ממש עם הציבור החרדי. איך קרה שכל הסיעות החרדיות התאחדו מאחוריך ותומכות במועמדות שלך מולו?

קקון: אני חושב שבשאלה יש את התשובה. עצם ההתמודדות והתמיכה שיש לי מכל הסיעות, לא רק מהסיעות החרדיות, יש לי גם את סיעת רק שהיא סיעה חילונית בכלל, יש לנו עוד תמיכה מסיעות אחרות, זה מראה את הבעייתיות שהיתה פה בחמש שנים האחרונות. אנחנו הולכים לשנות את זה, חברי מועצה ברובם הבינו שהמצב הקיים לא יכול להמשיך ככה וחייבים לעשות שינוי – ואני פה בשביל זה.

קרא: תראה, צפת בשנים האחרונות הולכת, ואני לא אומר את זה חלילה בנימה שלילית, אבל באופן אמיתי הולכת ונהיית חרדית יותר. האם אתה לא חושב שאם תנצח זה הופך סופית את צפת לעיר חרדית?

קקון: השאלה היא שאלה טובה, אני חשוב להיפך. כשיש ראש עיר חילוני שלא מבין את הצרכים של הציבור החרדי הוא גודל בצורה לא טובה, בלי פרופורציות ובלי הכוונה כלשהי. אני, שמכיר טוב את הציבור החרדי פה וגם את הציבור הכללי, ואנחנו צריכים את הציבור הכללי ואת הציבור המסורתי, נעשה הכל כדי שלכולם! יהיה פה כל מה שהם צריכים. גם לציבור החרדי יהיו פתרונות דיור, הוא לא יצטרך ללכת לכל הישוב וגם לציבור הכללי יהיו פתרונות דיור. והצעירים יישארו פה.

קרא: תגיד, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על מה שקורה בארצי? האם העובדה שברשויות המקומיות הברית הזו שבין הליכוד לסיעות החרדיות נפרמת זה משהו נקודתי למקום כמו צפת או שאפשר ללמוד מזה על משהו יותר גדול?

קקון: אני לא חושב שזה משהו יותר גדול. באמת, שיתוף הפעולה בין הליכוד לבין ש”ס הוא גדול, במקרה שלנו זה שונה מאד.

קרא: לצפת, שפעם היתה מאופיינת בגלריות ודברים שיש בהם סממנים חילוניים יותר, יש היום בכלל מקום לחילונים? את האמת.

קקון: קודם כל בוא נדבר על אתמול, לא על מחר. לאתמול, הכל סגור, לא עובד, לא תקין. לא התיירות, לא התעסוקה, לא העיר העתיקה שלנו ולא המדרכות. דברים לא עובדים. בעזרת ה’ נבוא ונפעיל את כל הדברים האלו גם לציבור שיבוא מבחוץ וגם לציבור בעיר.

קרא: טוב, נראה מה יהיה בעוד יומיים, אנחנו מאחלים הצלחה לכולם.

קקון: תזמין אותי שוב, ביום שלישי, בעזרת ה’.

שרי רוט: מה לא סיפרו לך…

קרא: נו בשביל זה את פה כדי להגיד לנו מה הם לא סיפרו לנו.

שרי: קרתה שם תאונת דרכים. היה כבר הסכם חתום בין ‘דגל התורה’ לבין קודקודי הליכוד, ובהסכם הזה היתה תמיכה באוחנה. זה לא שהחרדים בוקר אחד התאחדות לתמוך במועמד חרדי. הלואי וזה היה קורה, אבל זה לא קורה בשום מקום. זה לא קרה גם בצפת. אלא מה? כשבאו למנהיג ‘דגל’ הרב דב לנדו, אמרו לו יש הסכם, ובצפת זה בגלל אלעד – שלא תומכים וכן תומכים, ומריבות מכאן גוררים לשם, ובגלל רכסים…

“אמר הרב לנדו אני לא יודע מה זה קנאות ושנאות, לא רוצה לשמוע. בצפת יש מועמד חרדי טוב? והוא באמת טוב, הוא היה מנכ”ל ברכסים, עקבתי אחריו, מנכ”ל מצוין. יש מועמד חרדי? מצביעים לו. עכשיו, זה פירק לעסקנים, הם ממש התאכזבו, דיברתי איתם באותו יום, הם היו בהלם. אבל בדגל התורה עושים מה שרבנים אומרים.

ליאור ורוצלבסקי: אני חייבת לספר איזו הערת שוליים, שלדעתי היא לא שולית בכלל. הוא היה אמור להיות הפרויקטור שאחראי לחלק את הכספים לבתי הספר החרדים במשרד החינוך. היה לו מכרז תפור! התפקיד הזה היה מיועד לו, הוא לא קיבל אותו בעקבות תחקיר שאנחנו פרסמנו כאן במהדורה, שבעצם הראה שהוא כבר שלח הודעות לכל האנשים במערכת החינוך החרדית שמודיע שזה שלו, עוד לפני בעצם שנסגר המכרז.

קרא: נו, הוא איש מעשה, אמרנו שהוא איש מעשה…

שרי: פרקטי…

ליאור: אז לא קיבלנו אותו במשרד החינוך, קיבלנו אותו בצפת.