החל מיום שני 26.2, הזמנת המוניות בנתב”ג תעשה דרך אפליקציית GETT או דרך מכשיר ייעודי באולם הנוחתים. השיטה החדשה נועדה לעשות סוף למחירים הגבוהים ולחוסר הסדר שהיו בשדה בשנים האחרונות. כך זה עובד – שלב אחר שלב
דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?
דרך חדשה לחזור משדה התעופה: החל מהיום (שני) בצהריים החל לפעול השירות הטכנולוגי החדש לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב”ג – במסגרת המכרז בו זכתה חברת Gett.
מעתה, כדי לנסוע במונית יש להצטייד בקוד נסיעה. את קוד ניתן לקבל בקלות באמצעות אפליקציית Gett או בקיוסקים מתקדמים שהוצבו בטרמינל בנמל התעופה בן-גוריון, דרכם ניתן לקבל קוד ולהזמין מונית שמחויבת להפעיל מונה.
בכך מקווים בנתב”ג לשים סוף לשנים בהן המוניות בנתב”ג היו כר פורה ל’עוקץ’ וגביית מחירים מופקעים, בעיקר לתיירים מחו”ל.
אז איך זה עובד?
• יוצרים הזמנה דרך האפליקציה או עמדות השירות העצמי.
• מקבלים קוד נסיעה.
• מתקדמים לתור המוניות המורשות בקומת הקרקע – יציאה 03, ומציגים לנהג את הקוד טרם תחילת הנסיעה. בשלב זה, אמורים להיות פקחים שמוודאים שכל נוסע עולה למונית ששויכה לו מראש.
• בנוסף, דרך האפליקצייה ניתן להזמין נסיעות עתידיות מקומה 2 – יציאה 23, שרישומן נעשה מעל לשעתיים מזמן האיסוף.
בחדשות 12 דווח כי בפועל השיטה עדיין רחוקה מלעבוד חלק, בעיקר בגלל שנהגי המוניות עדיין לא מרוצים מהתנאים שניתנים להם בהסכם החדש. כך למשל, לא הרבה נהגי מוניות ממהרים להסיע את הנוחתים בנתב”ג, מה שיוצר עומסים ותורים ארוכים בהמתנה למונית. בנוסף, למרות ההוראה המחייבת הפעלת מונה, לא מעט נהגים עדיין דורשים מחיר גבוה מראש בטענה שלא משתלם להם להפעיל מונה בשדה.
מארק און, מנכ”ל Gett ישראל, אמר: “הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב”ג היא משימה בחשיבות עליונה עבור Gett. צוות החברה עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים הבאים ויוצאים מישראל”.