חיזבאללה הפיל כטב”ם עם טיל • הפרשן: השלב הבא – פגיעה במטוס

כטב"ם של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון הופל על ידי חיזבאללה באמצעות טיל הפרשן ד״ר אמיר בוחבוט: "זו פגיעה בעליונות של חיל האוויר. אם לפני כמה שנים היו יורים טיל לעבר כלי טיס של חיל האוויר - זה היה חתיכת דרמה שהייתה גוררת שורת תקיפות"
חיים טוויל
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 11:13

כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון הופל הבוקר (שני) על ידי חיזבאללה באמצעות טיל.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

דובר צה”ל מסר בהודעה רשמית: “לוחמי ההגנה האווירית יירטו הבוקר באמצעות מערכת ‘קלע דוד’ טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב אלון תבור בעקבות שיגור המיירט. אין נפגעים.

“לאחר זמן קצר, שוגר טיל נוסף לעבר הכלי ופגע בו. כתוצאה מכך נפל הכלי בשטח לבנון. צה”ל ימשיך להגן על מדינת ישראל ולפעול בשמי לבנון כנגד ארגון הטרור חיזבאללה”.

ד״ר אמיר בוחבוט, הפרשן לענייני צבא וביטחון של ‘וואלה’, אמר בתכנית ‘פתחי וזמרי בעם’ ברדיו גלי ישראל:  “אם לפני כמה שנים היו יורים טיל לעבר כלי טיס של חיל האוויר – גם אם הוא לא פוגע – זה היה חתיכת דרמה שהייתה גוררת שורת תקיפות בלבנון.

“מה שקרה הבוקר זה שחיזבאללה ירה טיל ופגע בכלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר, ואני מדבר על כלי טיס גדול. היום הם פגעו בכלי טיס בלתי מאויש – אתם יודעים מה השלב הבא: פגיעה בכלי טיס מאויש”.

הוא הוסיף: “אם הדרג המדיני יאזור אומץ וישחרר לחיל האוויר את ההוראה – לבנון לא תראה אותו דבר. מה שקרה הבוקר זו פגיעה בעליונות של חיל האוויר. אני מעריך שהתגובה שלנו תהיה קשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות