בישראל מעריכים: יחיא סינוואר מוקף בחטופים במנהרה בח’אן יונס

צה"ל: הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בקהיר • 60 רקטות נורו למרכז הגולן • תגובה חריגה להפלת כטב"ם: תקיפה באזור בעומק לבנון שבו ישראל לא תקפה שנים - שלושה מחבלים חוסלו • קצין וארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 10:15
היום ה-143 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

23:55 – אל-ג’זירה: אלה סעיפי טיוטת ההסכם שישראל הסכימה להם בפסגת פריז – חזרה הדרגתית של העקורים העזתים לצפון הרצועה (פרט למי שבגיל שירות צבאי), הגברת הכנסת הסיוע ו”המבנים הזמניים” לרצועה, וכן הכנסת ציוד כבד. עוד דווח כי ישראל הציעה להעביר את כוחותיה אל מחוץ לאזורים צפופי אוכלוסין ולהפסיק את הטיסות האוויריות למשך 8 שעות ביום. על פי הדיווח, ישראל הסכימה לשחרור 400 אסירים פלסטינים, בהם כמה בעלי עונשים כבדים – בתמורה לשחרור 40 חטופים ישראלים, נשים וזקנים.

23:01 – הוושינגטון פוסט, גורמים ישראליים טענו כי המצוד אחר סינוואר מתקדם, וכי ישראל קרובה לאיתורו. עם זאת העריכו הגורמים כי סינוואר שנמצא במנהרות באזור ח’אן יונס, “מוקף בחטופים או מגינים אנושיים”, ויש ויכוח אם נטרול שלו במחיר פגיעה בחטופים יביא לסיום המלחמה.

22:15 – אזעקות הופעלו במרגליות

20:30 – גורם ישראלי לרויטרס: הגשנו לבית הדין הבין-לאומי בהאג דוח על הצעדים הננקטים בעזה.

20:00 –  מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב את אתר השיגור במרחב כאוכבא, ממנו בוצעו לפני מספר שעות עשרות שיגורים לעבר רמת הגולן.

מוקדם יותר היום, טנק של צה”ל תקף מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור חיזבאללה בכפר כילא.

19:15 – צה”ל מאשר: הרמטכ”ל וראש השב”כ ביקרו בקהיר בשבוע שעבר, לסדרת פגישות בסוגיית רפיח והפעולה הישראלית המתכוננת שם.

18:20 – מקורות פלשתיניים: חיל האוויר תקף מטרות ברפיח, בחאן יונס ובמחנה נוסריאת.

18:10 – שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם משפחות החיילים החטופים: “עמדת מערכת הביטחון ברורה – חזרה מלאה של אזרחים לצפון רצועת עזה תתבצע רק לאחר החזרת כל החטופים. גם אם נצטרך לנצור את האש זמנית, נשוב להילחם עד להשבת אחרון החטופים”.

17:30 – חיזבאללה הצהירו על מותו של המפקד בארגון שחוסל בתקיפה במג’אדל, חסן סלאמה. הוא שימש כמפקד הגזרה המזרחית בלבנון.

17:19 – אזעקות נוספות בגולן בעקבות שיגור שיורט בהצלחה

16:45 – בחיזבאללה טוענים כי שיגרו לכיוון הגולן יותר מ-60 רקטות: “בתגובה על התקיפה בבעלבכ בבקעה ונגד כפרים ובתים של אזרחים – תקפנו בסיס ברמת הגולן באמצעות 60 קטיושות”. במועצה האזורית רמת הגולן מסרו כי האירוע הסתיים ללא נפגעים.

15:15 – ראש הכפר אל-מג’אדל אומר שחוסלה ‘אישיות בולטת’ בתקיפה הרכב ליד צור בדרום לבנון. ההגנה האזרחית הלבנונית דיווחה על שני הרוגים.

14:45 – בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר דווח כי כלי טיס ישראלי תקף רכב מהאוויר לפני זמן קצר באלמג’אדל, שבדרום לבנון. על פי דיווחים, אדם אחד נהרג בתקיפה.

14:20 – בלבנון מדווחים על תקיפה ישראלית על רכב בעיירה מג’דל בדרום המדינה.

14:10 – מקורות לבנוניים מדווחים על שלושה הרוגים בתקיפה באזור בעלבכ. בכיר בחיזבאללה: “התקיפה הישראלית על האזור לא תישאר ללא תגובה”.

13:40 – צה”ל השמיד את שרידי הכטב”מ שחיזבאללה הפיל בלבנון כדי למנוע דליפת מידע.

12:25 – פצוע קל מאוד כתוצאה מרסיסים לאחר הירי האחרון לשתולה.

12:25 – בלבנון מדווחים: שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת רכב בבעלבכ.

12:01 – אזעקות בגליל המערבי אחרי התקיפה הישראלית 100 ק”מ בעומק לבנון. אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי: שתולה, גורן, שומרה, ערב אל עראמשה, גורנות הגליל, אבן מנחם, זרעית.

פצוע קל בפגיעה ישירה בלול.

11:36 –  אחרי הפלת הכטמ”ם בלבנון: בצה”ל פרסמו הודעה לפיה תקפו מטרות חיזבאללה בעומק לבנון. שני מקורות ביטחוניים מסרו לרויטרס כי ישראל תקפה מזרחית לעיר בעלבכ, מרחק של 100 קילומטרים ממטולה – לראשונה מתחילת המלחמה.

ערוץ אל-מיאדין דיווח כי התקיפה כוונה לעבר אזור חקלאי בכפר חוש תל ספיה, מערבית לעיר בעלבכ.

11:00 –   לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 22 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

בעיר שכם ובכפר קליל החרימו הלוחמים כספי טרור בשווי של מעל מאה אלף ש״ח. בנוסף הוחרמו חומרי הסתה של ארגוני טרור מבית דפוס בשכם.

במהלך הלילה השלימו הכוחות מבצע בכפר סילוואד, במהלכו עצרו מבוקש ותוחקרו חשודים רבים המזוהים עם חמאס. בדיר עמאר עצרו הכוחות שישה מבוקשים ובבית אומר  נעצרו ארבעה מבוקשים נוספים.

המבוקשים שנעצרו וכספי הטרור שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

10:31 –   דובר צה”ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו הבוקר באמצעות מערכת ‘קלע דוד’ טיל קרקע-אוויר שוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב אלון תבור בעקבות שיגור המיירט, אין נפגעים.

לאחר זמן קצר, שוגר טיל נוסף לעבר הכלי ופגע בו. כתוצאה מכך נפל הכלי בשטח לבנון.

10:25 – ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הגיש את התפטרותו. לנעליו ייכנס מוחמד מוסטפא, יו”ר קרן ההשקעות הפלסטינית, שיעמוד בראש הממשלה הזמנית שתפעל עד להקמת ממשלת מומחים. אשתיה ציין כי הממשלה הגישה התפטרותה ליו”ר אבו מאזן כבר ביום שלישי שעבר, כאשר היום הכריז על כך בישיבת הממשלה והוחלט על פיזורה.

10:00 – אזעקה בכיסופים

09:03 – צבע אדום ברעים שבמועצה האזורית אשכול, לראשונה מיום שבת

08:45 –  כאן חדשות: צה”ל ירט באמצעות מערכת “קלע דוד” מטרה, ככל הנראה טיל קרקע-אוויר, בשטח לבנון, שלא חצתה לשטח ישראל. לפי דיווחים בלבנון, טיל ניסה לפגוע בכלי טיס צה”לי בלתי-מאויש מסוג “זיק” – שלא נפגע. התרעה הופעלה באזור התעשייה אלון תבור שבעמק יזרעאל בעקבות שיגור המיירט.

06:00 –  דובר צה”ל פרסם כי קצין מחטיבת הצנחנים, לוחם סיירת הצנחנים ולוחם מיחידת יהל”ם נפצעו קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 601 נפצעו קשה אתמול בקרב בצפון הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

04:45 –  מפיקוד המרכז של צבא ארה”ב נמסר: המורדים מתימן שיגרו טיל בליסטי נגד ספינות במפרץ עדן. הטיל ככל הנראה כוון אל ה-Torm Thor, מכלית כימיקלים בבעלות ארה”ב שאף נושאת את דגלה. הטיל נחת במים – לא היו נפגעים ולא נגרם נזק למכלית. בנוסף, כוחות אמריקניים הפילו מוקדם יותר שני כטב”מים בדרום הים האדום. כטב”ם שלישי ששוגר גם הוא – התרסק.

04:28 – התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בצפון הגולן

03:15 –  הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה”ל עצרו שני גברים במחסום עוורתא שליד העיר שכם. מוקדם יותר, נעצר אדם נוסף בשכם לאחר פעילות צה”ל בעיר. במהלך הפעילות, התבצע ירי והושלכו רימוני הלם וגז מדמיע לעבר חשודים מקומיים. פעילויות נוספות של צה”ל הלילה דווחו גם במקומות אחרים ברחבי יהודה ושומרון, כמו הערים רמאללה, טולכרם ואל-בירה.

02:15 – הוול-סטריט ג’ורנל פרסם מאמר דעה של דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי, שבו טען כי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר היא ללא ספק “המתועדת בהיסטוריה” – בעקבות הצילומים הרבים והמזעזעים של מחבלי ארגון הטרור מהטבח בעוטף עזה, שאף פורסמו ברשתות החברתיות. עוד טען הגרי במאמר כי זהו היה “רק השלב הראשון באסטרטגיית התקשורת של חמאס”.

01:00 –  לשכת ראש הממשלה: בישיבת קבינט המלחמה הערב הציג צה”ל את תוכנית פינוי האוכלוסייה מאזורי הלחימה בעזה ואת התוכניות המבצעיות להמשך. בנוסף, אושרה התוכנית לאספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה באופן שימנע את תופעות הביזה שאירעו בצפון הרצועה ובאזורים אחרים.

00:07 – בעזה דווח על שלושה הרוגים בתקיפת בית בצפון רפיח. כלי תקשורת פלשתיניים מסרו על תנועה ערה של מזל”טים במרחב האווירי בעיר וסביבתה. כמו כן, דווח על ירי בשכונת אלאמל בח’אן יונס, הפצצות מתמשכות בשכונות זיתון ושג’אעיה. תקיפות גם במחנה אלמראזי במרכז הרצועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות