שנתיים למלחמה • זלנסקי חשף: זה מספר החיילים האוקראינים שנהרגו

נשיא אוקראינה סירב לספר כמה פצועים יש לאוקראינה "כי רוסיה תדע כמה אנשים נותרו בשדה המערכה" • רמז למתקפת-נגד אוקראינית חדשה, הודה בכישלון מתקפת-הנגד הקודמת - וגם טען: התוכנית הודלפה לרוסים עוד לפני שהחלה
חרדים 10
י"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 22:38

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חשף היום (ראשון) במסיבת עיתונאים במלאת שנתיים לפלישה הרוסית, כי 31 אלף חיילים אוקראינים נהרגו מאז פרוץ המלחמה.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

“כל אדם הוא אובדן גדול מאוד בשבילנו”, אמר זלנסקי. “31 אלף חיילים אוקראינים מתו במלחמה הזו וזה מאוד כואב לנו”.

זלנסקי טען, כי במלחמה נהרגו 180 אלף חיילים רוסים וחצי מיליון נפגעו.

כשנשאל על מספר הפצועים בצד האוקראיני אמר זלנסקי: “איני יכול לומר כמה פצועים יש לנו, כי אז רוסיה תדע כמה אנשים נותרו בשדה המערכה – אני פשוט איני יכול”.

זלנסקי הודה כי מתקפת הנגד נכשלה, למרות התקוות הרבות, וטען כי הסיבה לכישלון היא הדלפה של התכנית עוד לפני שהחלה: “התכניות היו על שולחן הקרמלין”, טען.

כשנשאל איך ההדלפה בוצעה אמר כי הדבר עדיין לא ברור, אך נמצא בבדיקה.

זלנסקי חזר על הבטחתו כי במהלך השנה הקרובה תהיה מתקפת-נגד חדשה. “יש תוכנית ברורה למתקפה אוקראינית חדשה, אך לא ניתן לחלוק פרטים”.

עוד אמר זלנסקי: “רבבות אזרחים נהרגו בשטחים הכבושים. הרגע הנוכחי הוא הקשה ביותר לאחדות האוקראינית. שיפור תחלופת הכוחות הוא קריטי למאמץ המלחמתי, אוקראינה צריכה להשתפר בהכנת כוחות המילואים שלה”.

לדבריו, “הכוחות הרוסיים ינסו עוד מתקפה בשלהי מאי או הקיץ”.

כיצד אני יכול להזדהות בקלפי? מהן שעות הפתיחה של הקלפיות?

זלנסקי טען עוד, כי האוקראינים קיבלו רק כ-30% מתוך מיליון פגזי הארטילריה שהבטיח להם האיחוד האירופי. ייתכן ותוכניות מתקפת הנגד האוקראינית דלפו לרוסיה”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’,  עד כה איבדה אוקראינה כ-20 אחוז משטחה במהלך הלחימה. המשק האוקראיני הצטמק בעשרות אחוזים וכ-10 מיליון בני אדם נאלצו לעקור מבתיהם וחלק לא מבוטל מהם שוהים מחוץ לגבולות אוקראינה, ללא כל כוונה לשוב אליה.

מנגד, ברוסיה מיליוני רוסים לא רואים כל עתיד מקצועי במדינתם ומנסים את מזלם במקומות אחרים בעולם. בנוסף, כמות הנפגעים בחזית עצומה, ומערכת הבריאות ההרוסה מתקשה להתמודד עם כמויות הפצועים. קיים מחסור אדיר בגברים בגיל העבודה והדבר פוגע באופן אנוש בתפקוד המשק הרוסי.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות