שקד: אנחנו לא מצליחים לגייס את החרדים בהידברות. פשוט לא עובד!

השרה לשעבר חושבת שיש להתעקש על חוק גיוס חרדים מקיף: "זה דבר שהמדינה צריכה לעמוד עליו. לא יכול להיות שבשעת מלחמה, החרדים לא ישרתו.חייב להיות שינוי במצב" • על המלחמה: "סינוואר לא העריך נכון את העוצמה של העם היהודי - ואנחנו ננצח אותם"
חרדים 10
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 19:20

השרה לשעבר איילת שקד התייחסה היום (ראשון) ב’כנס ירושלים’ לחוק הגיוס, ואמרה כי הציבור החרדי צריך להבין שבעת הזאת יש צורך בגיוס ולשתף פעולה עם המהלך.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

שקד הצהירה: “אנחנו לא מצליחים לגייס את החרדים בהידברות. זה פשוט לא עובד. דיברתי עם כמה מנהיגים של הציבור החרדי והצעתי להם להקים ישיבות הסדר. כי גם הם יודעים שחלק ניכר מהבחורים בישיבות לא צריכים להיות שם. לצערי, הם השיבו, בשלילה. זה דבר שהמדינה צריכה לעמוד עליו. לא יכול להיות שבשעת מלחמה, החרדים לא ישרתו”.

לדבריה, “חייב להיות שינוי במצב. כל השנים דיברנו על הידברות, עברו שנים מאז שחוקקנו את חוק הגיוס בשנת 2014, ושום דבר לא קרה”.

היא התייחסה לאופן ניהול המלחמה: “אני חושבת שצה”ל מתנהל טוב בצורה יוצאת דופן. באים לפה משלחות צבאיות מרחבי העולם. ביקרתי בתל השומר וראיתי איך החיילים מוכנים למסור נפש. אני חושבת שסינוואר לא העריך נכון את העוצמה של העם היהודי – ואנחנו ננצח אותם”.

כיצד אני יכול להזדהות בקלפי? מהן שעות הפתיחה של הקלפיות?

שקד הוסיפה: “השביעי באוקטובר זה כמובן כישלון קולוסיאלי של כל המערכות. נכשלנו בהערכה, בהרתעה ובהגנה. ראינו שממשלת ימין על מלא בסוף הערבים השפילו אותנו על מלא, ובאמת השביעי באוקטובר זה היום השחור ביותר לעם היהודי מאז השואה. אחר כך צה”ל והדרג המדיני התעשתו, יש מערכה שהיא מערכה טובה. אתה שואל אם אפשר היה לעשות אחרת? כן. אני חושבת שהעברת הדלק והסיוע ההומינטרי היא אם כל חטאות”.

לדעתה, יש לנצל את ההזדמנות, לטפל גם בבארגון אונר”א: “יש כאן הזדמנות היסטורית לממשלת ישראל לסגור אחת ולתמיד את הארגון הזה, גם בגלל שהוא תומך טרור וגם בגלל שהוא מנציח את הפליטות. אם הממשלה הזאת לא תנצל את זה, יהיה חבל מאוד”.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות