נגד היועמ”שית • העליון יקיים דיון: האם יתבעו אישית חוסמי כבישים?

השופט  נעם סולברג לא קיבל את בקשת היועמ"שית לדחות על הסף עתירה שהגיש נגדה השר יצחק וסרלאוף, בשל מה שהגדיר אכיפה בררנית כלפי המוחים נגד הממשלה - וקבע את העתירה לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים
אריה ריבקינד
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 18:34

שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג, החליט שלא לקבל את בקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לדחות על הסף עתירה שהגיש נגדה השר יצחק וסרלאוף.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

סולברג קבע את העתירה לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים.

וסרלאוף הגיש את העתירה בשל מה שהגדיר “היעדר אכיפה מול סדרת התפרעויות שאירעו במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית”.

בעתירה ביקש מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו ליועמ”שית בהרב-מיארה להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות נגד חוסמי כבישים ונגד מובילי ומארגני החסימות.

לדבריו, “היועמ”שית נוהגת באכיפה בררנית שזועקת לשמיים”.

היועמ”שית בתשובתה דרשה לדחות את העתירה על הסף ולחייב בהוצאות את השר וסרלאוף: “יתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את העתירה על הסף, כמו גם לגופם של דברים, תוך עשיית צו להוצאות”.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מסר בתגובה: “החלטת השופט סולברג לקיים דיון מפיחה תקווה שהצדק ייעשה והיועמ”שית לא תוכל להתחמק אחרי מריחה של תשובתה מעל לחצי שנה. לא אנוח ולא אשקוט לנוכח האכיפה הבררנית שזועקת לשמיים. ההתנהלות של הפרקליטות בחוסר שוויון, עלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה וחובה עלינו לדאוג לתיקון ושיוויון המשפט בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות