“פיצוץ שהיה מעיף את תל אביב”: אישום נגד 8 חשודים בניסיון חיסול

כתבי אישום יוגשו נגד 8 חשודים בניסיון חיסול של אלי מוסלי ובכירים בארגון הפשע, באמצעות מטעני חבלה • אחד מהחשודים גויס כעד מדינה • אחד החשודים שנתפסו לפני הנחת המטען היה מחופש לזקן
חרדים 10
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 15:18

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי הצליחה למנוע ניסיונות חיסול, בשני אירועים משמעותיים, של בכירים בארגון מוסלי –  ובהם אלי מוסלי והעבריין המקורב להם “בן כהן הקטן”, באמצעות הנחת מטעני חבלה.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

כחלק מהחקירה גויס עד מדינה, אחד מתוך שמונה החשודים שנעצרו, והיום הוגשה נגדם הצהרת תובע, לקראת כתב אישום שיוגש בימים הקרובים, בגין ניסיון רצח והנחת מטענים.

במשטרה טוענים: “מנענו פיצוץ שיכול היה להעיף את תל אביב ולפגוע בחפים מפשע”.

ארבעה מהחשודים נעצרו “על חם” בחודש ינואר, במהלך פעילות מבצעית ממוקדת, כשניסו לתכנן את החיסול כחלק מסכסוך הדמים עם ארגון ערן חייא. אחד החשודים שנתפסו לפני הנחת המטען היה מחופש לזקן.

עם זאת, המשטרה לא הצליחה לאתר את המטענים עצמם, למרות סריקות נרחבות. למרות זאת, במשטרה משוכנעים שבאופן ודאי הפעולה מנעה פגיעה בחפים מפשע.

במסגרת החקירה עלה, כי החשודים השתמשו בקטנוע משוכפל – ואחד מהם חבש מסכה על הפנים, כחלק משיטת הפעולה למניעת חשיפת המבצע. עוד עלה בחקירה, כי החשודים ביצעו מעקבים ותצפיות והשתמשו באמצעי תקשורת ייחודיים וכן בכלי רכב משוכפלים, אשר נועדו להוציא לפועל את החיסול.

כיצד אני יכול להזדהות בקלפי? מהן שעות הפתיחה של הקלפיות?

הכוונה הייתה להפעיל מטען חבלה רב-עוצמה במרכז תל אביב כדי לחסל את מוסלי.

עם התקדמות החקירה, חלה התפתחות משמעותית בפרשה, כאשר גוייס על ידי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב עד מדינה, אשר מסר עדות מפורטת על תוכנית החיסול.

בהמשך נעצרו שלושה חשודים נוספים שקשורים לפרשה – ובחיפוש בביתו של אחד מהחשודים נתפס אקדח 9 מ”מ.

בנוסף, חוקרי הימ”ר אספו ראיות לאירוע נוסף של הנחת מטען באזור תל אביב מחודש נובמבר 2023 וזאת כחלק מהסכסוך בין ארגוני פשיעה.

מעצרם של כלל החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בתל אביב והיום, כאמור, הוגשה נגדם הצהרת תובע על כך שבימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז תל אביב להגיש נגד החשודים כתב אישום חמור, בגין עבירות חמורות של ניסיון רצח והנחת מטענים.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות