הגר”י שכטר על דרעי: נלחם בר’ דב לנדו? מלחמה בגדולי ישראל?

הגאון רבי יצחק שכטר, מרבני רכסים, תקף בחריפות את יו"ר ש"ס בעצרת בחירות בעיר: "הפירוש 'דין רכסים כדין אלעד' שזה מלחמה בגדולי ישראל. אז מי מנהיג את הדור? הרבנים או העסקנים? מי מנהיג את מי?" • "כל רבני המקום חושבים שאין סיבה ללכת לבחירות, נעשית פה עוולה" • צפו
אריה ריבקינד
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 13:47

הגאון רבי יצחק שכטר, מרבני העיר רכסים,  תקף אמש – בדברים שנשא בעצרת בחירות בעיר רכסים לטובת סיעת ‘דגל’ ומועמדה לראשות המועצה יצחק רייך –  את יו”ר ש”ס אריה דרעי.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

בדבריו גולל מה הוביל לבחירות ברכסים, למרות הסכם הרוטציה בין ‘דגל’ לש”ס.

“אנחנו ברוך ה’,  במשך עשרות שנים שאני חי במקום, כ-50 שנה, כ-40 שנה נמצא בעסקי ציבור, מעולם כל מה שנעשה בקהילה נעשה על פי רבני המקום… תמיד בישיבות השתתפו כל רבני המקום, אם זה הרב תנעמי ואחרי כן הרב חדאד ואחרי כן הרב לוגסי.

והמצער, שכל רבני המקום פה אחד, ואני אמרתי את זה לרבנים הספרדים, תדעו שאני אדבר בכנס בחירות, אגיד את הדברים כהווייתם: אף אחד מרבני המקום לא סבר שצריך ללכת לבחירות, כולם סברו – אנחנו בעוולה גדולה שהדבר הזה נעשה. אין שום סיבה אחת בעולם שהדבר הזה ייעשה!

כל מה שנעשה פה שנים, נעשה בדקדוק גדול ובשיויון  גמור ולאף אחד אין טענת קיפוח. סתם להגיד טענת קיפוח, סיסמה. אין שום טענה! אם יש טענה שישימו על השולחן…

הלכו הרבנים, הרב תנעמי הרב לוגסי, לנציגי המקום, למטה ולמעלה  ואמרו שזה לא בצדק ולא ביושר ואין סיבה לעשות את הדבר הזה. בפרט שיש הסכם ברור וחתום, כמו שתמיד עשינו כל השנים, קדנציה-קדנציה… שלא ייערכו בחירות בכלל. אבל הם לא עמדו בזה.

אז למה הם חתמו? שאלה. שאלה! אבל ישאלו אותם, אין החי מכחיש את החי, ישאלו אותם אם נעשית פה עוולה או לא.

נסענו עם הרב שמואלי למועצת החכמים, לדבר. ובאמת, אני אומר את זה בכאב ובצער, אני נמצא בבית המדרש, ואין לי ברירה, אני רוצה שהציבור ידע על מה המערכה… נאמר לנו, במיוחד ראש הישיבה הרב [אברהם] סלים, באמת היה מרגש לראות את הצדקות, את השקיעות בלימוד, את סוג הבית שהוא גר. אמרנו לו: אין סיבה בעולם לחלוקה הזו. אז הוא אמר, אגיד חצי תשובה, נאמר לו ש’דין רכסים כדין אלעד’…

כיצד אני יכול להזדהות בקלפי? מהן שעות הפתיחה של הקלפיות?

מלבד שזה דבר שלא יעלה על הדעת, שכל רבני המקום חושבים שאין סיבה לחלק את המקום… מה פירוש המשפט? אני מפרש לעצמי, הרגשתי מאד לא בנוח עם המשפט הזה, אסביר חלק מה שהרגשתי לא בנוח, הפירוש הוא: יש לנו את הגאון הגדול רבי דב לנדו, ראש הישיבה – אני חושב שלא צריך לתאר ולא אני שאעיד עליו, אבל גם בדורות קודמים הוא היה נקרא אדם גדול מאד בידיעת התורה המופלגת שלו ובאישיות שלו – הפירוש ‘דין רכסים כדין אלעד’ שזה לא מלחמה ברבני אלעד ובהנהגת המקום, אלא מלחמה בגדולי ישראל, בהרב דב לנדו!

ללכת להילחם בר’ דב לנדו? אתם עושים באלעד, אראה לכם, גם אני אעשה. מי מנהיג את מי? הרב לוגסי ישב עם חלק מהרבנים שלהם ואמר: ‘אין סיבה לחלק את המקום’ ו’זה עוולה לחלק את המקום’ ודבריו היו כקליפת השום.

אז מי מנהיג את הדור? הרבנים או העסקנים?… הכאב הוא גדול לא בגלל הבחירות, בעזרת ה’ נעשה וננצח ונקדש שם שמים. אבל למה לעשות את זה במקום שהיה כל השנים בלי מחלוקת? יש טענה – תצביעו על דבר שיש בו טענה.

המערכה הזאת היא באמת לדעת על מה המערכה, האם גדולי ישראל ינהיגו, רבני המקום ינהיגו…”

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות