בצל ירי החיזבאללה למירון: דיונים על ביטול הילולת רשב”י בל”ג בעומר

לפי דיווח באתר ynet, בפיקוד העורף שואפים להגיע כבר בשבועות הקרובים למתווה: קיום מצומצם או ביטול של חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון • הסיבות: החשש לירי מצד חיזבאללה, שכבר פגע בבסיס בפסגת ההר, והצורך להקצות כוחות להגן על המגיעים
חרדים 10
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 10:30

שלושה חודשים לפני הילולת ל”ג בעומר במירון:  בפיקוד העורף יקיימו השבוע דיון משמעותי ראשון בסוגיית אישור המתווה לקיום האירוע, אם המלחמה תימשך.

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

לפי דיווח של  יואב זיתון באתר ynet, בשל סדי הזמנים וההיערכויות הדחוקות, בפיקוד העורף צפויים להמליץ לקבל החלטה עקרונית בנושא עד לאמצע חודש מרץ, כדי לקדם היערכויות למתווה כלשהו, בכפוף לסיכונים הכרוכים במקום הממוקם  כ-10 ק”מ בקו אוויר מגבול לבנון.

במערכת הביטחון מודעים ללחצים הפוליטיים שעשויים להגיע מצד החרדים לקיים את האירוע ולו במתווה מצומצם, אך החשש הוא שבמצב כזה יגיעו בכל זאת עשרות אלפי מתפללים אל ההר, שספג עשרות טילי נ”ט מתקדמים ורקטות בחודשים האחרונים.

חלק מהשיגורים פגעו ישירות ביחידת הבקרה האווירית שבראש ההר.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

גורמי ביטחון מעריכים, כי גם אם תושג הסדרה ביטחונית עם חיזבאללה או הפסקת אש עם חמאס, במסגרת עסקת חטופים תמורת מחבלים, “שתגלוש” כמו בפעימה הקודמת לרגיעה זמנית גם בגבול הצפון, לא ניתן יהיה להבטיח את ביטחונם של רבבות אנשים בשטח הפתוח בהר, בטח מול תרחישי דוחק של הפעלת אזעקת אמת.

לפי הדיווח, גם שימוש במאות חיילים ושוטרים לאבטחת האירוע, בתקופה ביטחונית עמוסה ובגזרת הגליל, יהווה שיקול לגבי ההחלטה הסופית.

אפשרות שתיבחן – במקרה שיוחלט על ביטול ההילולא – היא להוציא צו שטח צבאי סגור להר, כדי לאכוף את האיסור על הגעת מתפללים.

בינתיים, בפיקוד העורף בוחנים אם לקיים אירוע קטן בהרבה בהר מירון בעוד כחודש,  בז’ באדר ב’, שכולל לרוב התכנסות של כמה אלפי משתתפים – הגם שהדבר מותר כעת לפי ההנחיות העדכניות, כולל בהר מירון.

כיצד אני יכול להזדהות בקלפי? מהן שעות הפתיחה של הקלפיות?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות