“אתמוך בחוק גיוס שגנץ יתמוך”: המסר של גלנט שהרגיז את נתניהו

שר הביטחון העביר מסר לראש הממשלה בעניין גיוס חרדים: אתמוך בחוק שגם יו"ר המחנה הממלכתי יתמוך בו • נתניהו זעם ואיים בשיחה סגורה לעכב את חוק הארכת שירות הסדיר והמילואים שחשוב לצבא ולגלנט
חרדים 10
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 10:18

שר הביטחון יואב גלנט העביר לאחרונה מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיו בכל הנוגע לגיוס חרדים, הוא יתמוך בכל מה שגם השר בני גנץ יתמוך.

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

כלומר  גלנט יישר קו עם הסף של יו”ר המחנה הממלכתי.

לפי דיווח של אמיר אטינגר ב’ישראל היום’, ראש הממשלה זעם על המסר ובשיחה ללא גלנט עם מקורביו איים כי יעכב את החוק להארכת השירות הסדיר בצה”ל ובמילואים, שחשוב לצבא ולגלנט – אם השר לא ישתף איתו פעולה בנושא גיוס החרדים.

למעשה, נתניהו כעס על כך שגלנט שולח אותו להסתדר עם גנץ בעניין החרדים ומשאיר אותו לבד מול התסבוכת הפוליטית הזו.

במחנה הממלכתי רואים הזדמנות לקדם את החוק של גנץ ואיזנקוט בעניין שירות החרדים.

במפלגות החרדיות מערימים קשיים על החוק, ומבקשים לדון על הגיוס לאחר הבחירות המוניציפליות.

בלשכת גלנט בחרו שלא להתייחס לדברים.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

נזכיר, כי היועמ”שית מסרה בתגובתה לבג”ץ כי אם לא תקודם חקיקה ראשית לפטור מגיוס חרדים עד אפריל, המדינה תידרש להתחיל לגייסם. כעת הפטור לחרדים נשען על החלטת ממשלה מהקיץ, שהקפיאה את גיוס החרדים כדי לקדם חקיקה בנושא, אך תוקף ההחלטה צפוי לפוג בסוף חודש מארס.

הממשלה מצידה לא קידמה את הנושא בשל מלחמת חרבות ברזל.

גורמים בממשלה מעריכים כי הם ינסו לדחות שוב את עניין גיוס החרדים, בין אם בדרך בקשת ארכה מבג”ץ או בדרך של מציאת קונסטרוקציה משפטית באמצעות סמכותו של שר הביטחון ובכך להשאיר את המצב על כנו.

לצד זאת, צוין ב’ישראל היום’, בכירים בקואליציה מודים כי גם ללא שינוי בגיוס חרדים, לבסוף יעבור החוק של הארכת שירות הסדיר והמילואים, שכן  מדובר בצורך צבאי חשוב ודחוף. אולי ירככו אותו מעט והוא יעבור בתור התחלה רק בהוראת שעה לזמן מוגבל.

כיצד אני יכול להזדהות בקלפי? מהן שעות הפתיחה של הקלפיות?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות