נתניהו ל-CBS: ברגע שנתחיל עם רפיח נהיה כמה שבועות מניצחון מוחלט

חרדים 10
|
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 25.02.2024 09:30
מחבלים חוסלו במשאית בגבול סוריה-לבנון • כטב”ם יורט בגליל העליון • סמ”ר עידו אלי זריהן הי”ד, בן 20 מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי נפל בדרום הרצועה • סמ”ר נריה בלטה הי”ד, בן 21 משבי שומרון נפל בדרום הרצועה • נפצעו גם קצין ושני לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה • עדכונים שוטפים
היום ה-142 למלחמה I עדכונים שוטפים:

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

23:30 – דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני מפי גורם רשמי: הממשלה הפלסטינית תגיש מחר .את התפטרותה לאבו מאזן ותחל לתפקד כממשלת מעבר. זהו “צעד יזום של אבו מאזן, לנוכח הלחצים מצד מדינות האזור, הקהילה הבין-לאומית וארה”ב”

23:15 – הערוץ “אל-מנאר” שמזוהה עם חיזבאללה מדווח כי ישראל תוקפת בעיירה חולא שבדרום לבנון.

21:30 – מקור בהנהגת חמאס אמר לרשת “אל-מיאדין” הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי “יש כמה תיקונים חדשים בסעיפים שמהווים מחלוקת גדולה בין חמאס לישראל”. לדבריו, “למרות שהושגה התקדמות מסוימת בנקודות מסוימות, התעלמו מהדרישות העיקריות של חמאס – קביעת הפסקת אש סופית ונסיגה מוחלטת של כוחות צה”ל מהרצועה”.

על פי המקור בחמאס, ההתקדמות בפסגת פריז הייתה הגידול במספר המחבלים הפלסטינים שהם דורשים לשחרור. מיחס של 3 אסירים פלסטינים על כל חטוף ישראלי שמשוחרר – ליחס שנע בין 13-3 על כל חטוף. עוד נטען כי כחלק מתוצאות הפסגה, הוחלט לאפשר את חזרת העקורים לבתיהם בצפון הרצועה, אך באופן מוגבל והדרגתי – בעוד שבפסגה הראשונה הוחלט רק “לשקול מחדש” את שובם.

לפי המקור, “חמאס מתעקש על חזרתם המלאה בשלב הראשון – הפער עדיין גדול בין שני הצדדים, בעיקר עם דחייתה של ישראל הפסקת אש סופית ונסיגה מוחלטת”.

21:10 – מאות אלפי מפגינים בברזיל יצאו לרחובות סאו פאולו, על מנת להפגין בעד הנשיא לשעבר ז’איר בולסונארו ונגד הנשיא הנוכחי לולה דה סילבה. דגלי ישראל השתלבו בדגלי ברזיל בהפגנה העצומה.

20:35 –  חדשות 12: קבינט המלחמה אישר עקרונית הכנסת סיוע לצפון הרצועה, אך אותו פורום שקיבל את ההחלטה הזו יעשה בשעות הקרובות סיבוב פרסה. דרגי המקצוע התלוננו שהכנסת הסיוע לצפון הרצועה משמעותה “פרס לחמאס” בימים של משא ומתן, ולכן ההחלטה החדשה היא להעביר את הסיוע רק כחלק מעסקה ולא במנותק ממנה.

20:30 – חדשות 12: ראש הממשלה נתניהו הקשיח עמדות במשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים והציג דרישה חדשה שלפיה האסירים ה”כבדים” ישוחררו לקטאר. גורמי המקצוע העריכו שהדרישה תעורר התנגדות בקרב חמאס וקטאר ותרחיק עסקה. גורמים אחרים מאשימים אותו בטרפוד עסקה ממניעים פוליטיים.

20:21 – רקטה שוגרה מלבנון לעבר מוצב צה”ל ברכס רמים שבגליל העליון. לא הופעלה התרעה ואין נפגעים.

19:00 – המשלחת הישראלית תצא מחר לקטאר להמשך המגעים לעסקת חטופים. ישראל תשלח מחר משלחת בדרג נמוך לדון רק בסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

18:00 –  גורם בחמאס אמר לערוץ אל-ערביה הסעודי: “יש התקדמות בהיבט ההומניטרי של המשא ומתן בתיווך מצרים ובמאמצים לשליחת סיוע לצפון הרצועה”. הגורם טען:  “משלחת מהארגון תגיע למוסקבה כדי לדון בהרכבת ממשלה לאומית לתקופה מוגדרת ועם משימות ברורות, רוצים שהיא תקום בהסכמת הפלגים”.

17:45 – כלי טיס זיהה חוליית מחבלים יוצאת ממבנה צבאי של חיזבאללה במרחב העיירה בליידא שבדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו את החולייה ושני מבנים צבאיים נוספים במרחב.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו מוקדם יותר “מטרה אווירית חשודה” שחצתה מלבנון לשטח ישראל במרחב אצבע הגליל. כמו כן, כוחות צה”ל תקפו את מקורות השיגורים שבוצעו מלבנון ליישובים בגליל העליון.

16:55 – שתי נפילות במרחב מושב דישון שבגליל העליון, אין דיווח על נפגעים. אזעקות הופעלו בדישון ובמלכיה שבגליל העליון. שתי נפילות זוהו במרחב מושב דישון. אין דיווח על נפגעים.

16:40 – חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל, ה-215 מתחילת המלחמה

16:30 – ראש הממשלה נתניהו התראיין אחר הצהריים) לרשת CBS והתייחס לפעולה צבאית ישראלית ברפיח: “אנחנו בדרך לרפיח, נאשר את התכניות היום, כולל פינוי האוכלוסיה האזרחית משם, כדי להשיג ניצחון מוחלט על החמאס. ברגע שנתחיל אותה נהיה כמה שבועות מניצחון מוחלט.

“כולנו עובדים על עסקת חטופים, לא יכול להגיד אם היא תצא לפועל”.

הוא הוסיף: “השבוע השגנו רוב של 99 חברי כנסת בעד הצעתי נגד תכתיב בינלאומי להקמת מדינה פלסטינית. זה רוב חסר תקדים. אנחנו ננצח במלחמה ולא נעצור עד שננצח”.

16:30 – השר בני גנץ קיים סיור בצפון והתייחס לסוגיית עסקה לשחרור החטופים: “אנחנו מקדמים בימים אלו מאמץ כדי להביא מתווה להשבת חטופינו וממשיכים להילחם. הדרך עוד ארוכה. אני מבקש להגיד לציבור הישראלי – אנחנו לא עוצרים עד שמחזירים. לא עוצרים את הלחימה עד שמחזירים את חטופינו ולא עוצרים את המערכה, עד שמחזירים את התושבים לבתיהם בביטחון, ומסירים את האיום של חמאס מאזרחי ישראל”,

16:05 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מתח ביקורת חריפה על  נתניהו על רקע המגעים לעסקה: “המשא ומתן מנוהל באופן הזוי. העסקה הבאה צריכה להיות ביחס טוב יותר עבורנו של חטוף תמורת מחבלים, ושל ימי הפוגה על כל חטוף, ובוודאי לא ביחס גרוע לאין-שיעור. אצביע נגד כל עסקה כזו במתווה כפי שמתפרסם”.

15:40  – עוז דניאל הי”ד בן ה-19 נחטף בגבול עזה ב-7.10 ונרצח. גופתו מוחזקת בשבי.  הלווייתו תתקיים בבית העלמין הצבאי בכפר סבא ביום שני בשעה 14:00.

15:20 – מיירטים שוגרו באזור עכו לעבר מטרה חשודה שהתבררה כשווא

14:35 – מטוסי קרב של צה”ל תקפו מטרות חיזבאללה בלבנון. במדינה מדווחים על תקיפות באזור כפר בליידא שבדרום לבנון.

13:25 – חדשות 12: על מנת למנוע השתלטות של חמאס על הסיוע ההומניטרי שמגיע לצפון הרצועה, ישראל החליטה לשנות את נקודת הכניסה שלו. עד עתה הסיוע היה נכנס דרך מעבר כרם שלום, ובדרך לצפון הרצועה, בזמן שהוא משונע, היו ניסיונות השתלטות עליו, הרי שכעת הסיוע ייכנס סמוך למעבר קרני שבצפון מרכז הרצועה.

12:50 –  לוחמי צה”ל שב”כ ומג”ב פעלו הלילה למעצר 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון: באלערוב עצרו הכוחות שלושה מבוקשים. בעיר שכם נעצר מבוקש נוסף. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

בימים האחרונים הושלם מבצע הנדסי משותף  של כוחות צה״ל ומג״ב בהכוונה מודיעינית של שב״כ ובוצעו עבודות הנדסיות לשיפור תשתית גדר הביטחון במרחב הכפר אבו דיס, על מנת לאפשר פעילות יעילה יותר של הכוחות בסיכול טרור.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

12:30 –  אזעקות הופעלו בכמה יישובים בגליל העליון נוכח חשד לחדירה של כלי טיס עוין לאזור. בהמשך התברר כי כטב”ם שחדר מלבנון יורט בשמי הגליל העליון. 

11:57 – דובר צה”ל התיר לפרסום את שמו של לוחם בגבעתי שנפל בקרב ברצועת עזה:

הלוחם שנפל הוא סמ”ר עידו אלי זריהן הי”ד, בן 20 מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי שנפל בקרב בדרום הרצועה.

11:50 – חיזבאללה אישר כי שניים ממחבליו נהרגו בתקיפה ישראלית. שני המחבלים – אחמד אל-עפי וחוסיין א-דיראני – הם תושבי אזור הבקעא במזרח לבנון, הסמוך לגבול הסורי. מוקדם יותר דווח בסוריה על שני מחבלי חיזבאללה שחוסלו בתקיפה של ישראל נגד משאית.

11:20 –  הבכיר בחמאס האשים ברשת אל-ג’זירה כי ישראל מתחמקת ממתן מענה לדרישות “החשובות ביותר” ל”הפסקת התוקפנות”, לנסיגה מוחלטת של צה”ל מרצועת עזה ולחזרת העזתים לצפון הרצועה.

11:15 – בכיר בחמאס לתקשורת הערבית: האווירה האופטימית שלפיה יושג בקרוב הסכם לשחרור חטופים אינה משקפת את האמת. פעלנו מול המתווכים באופן חיובי להפסקת המלחמה.

10:30 – האזעקות בצפון: זוהו שלוש נפילות במרחב מרגליות. 

10:21 –  אזעקות הופעלו בקריית שמונה, כפר גלעדי, מנרה, מרגליות, משגב ותל חי

09:50:  המרכז הסורי לזכויות אדם של האופוזיציה מדווח הבוקר על שני מחבלי חיזבאללה שנהרגו בתקיפת משאית בגבול סוריה-לבנון.

09:25 –  כוחות אוגדת עזה זיהו חוליית מחבלים שהפעילה רחפן במרחב שאטי, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החולייה.

במהלך היממה האחרונה, חיל האוויר ביצע מספר תקיפות ברצועה ופגע במערך האווירי של חמאס.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

09:15 –  מקורות פלסטינים לערוץ סקיי ניוז בערבית: מעריכים שתורכב ממשלת פקידים מקצועיים פלסטינית לפני סוף השבוע ברשות. זאת, במקום השרים שמכהנים כעת מטעם תנועת ה”פתח”. עוד נמסר כי ממשלתו של מוחמד אשתייה תתפטר תוך יומיים.

06:00 – דובר צה”ל התיר הבוקר  לפרסום את שמו של חלל צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: 

סמ”ר נריה בלטה הי”ד, בן 21, משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בלטה ז”ל, בן לרחמים ובת שבע, השני מבין שישה אחים, נולד וגדל בישוב שבי שומרון. הוריו עלו מאתיופיה כחלק מקבוצת משפחות ציונית שעלתה לשומרון.

מהישוב שבי שומרון נמסר: “בית שבי שומרון מודיע בצער רב וביגון קודר על נפילתו בקרבות הגבורה בעזה של בן היישוב נריה בלטה הי”ד בנם הגיבור והאהוב של רחמים ובת שבע. מחבקים את ההורים את האחים והאחיות”.

במהלך היממה האחרונה גם נפצעו קצין ושני לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הקצין ושני הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

01:45 –  החות’ים הודיעו שתקפו מכלית נפט הנושאת את דגל ארה”ב: דובר המורדים החות’ים מסר כי אנשי הארגון שיגרו “כמה טילים ימיים” לעבר המכלית סמוך למפרץ עדן. במקביל להודעת החות’ים, בפיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) דיווחו על יירוט טיל בליסטי שכוון “ככל הנראה נגד המכלית”, לא דווח על נפגעים או נזק.

כיצד אני יכול להזדהות בקלפי? מהן שעות הפתיחה של הקלפיות?