לראשונה מפרוץ המלחמה: מכת”זית הופעלה נגד מפגיני ‘קפלן’, 21 נעצרו

המשטרה עשתה שימוש במכת"זיות ובפרשים כדי לפנות מפגיני שמאל שחסמו את צומת קפלן, בדרישה לקיים בחירות חדשות • המשטרה הודיעה כי עצרה 18 מפירי סדר • בין העצורים: פעילי המחאה משה רדמן ואמיר השכל
חיים טוויל
ט"ז אדר א' התשפ"ד / 24.02.2024 22:17

לראשונה מאז החלה המלחמה: המשטרה נאלצה  להשתמש הערב (מוצ”ש) במכת”זית נגד מפגיני השמאל הקיצוני בתל אביב – לאחר שחסמו את רחוב קפלן וקראו לצאת לבחירות.

במשטרה אמרו כי מפגינים, שאינם נמנים על משפחות החטופים, חסמו את התנועה והתיישבו על הכביש.

המשטרה הודיעה כי עצרה 18 מפירי סדר. בין העצורים: פעילי המחאה משה רדמן ואמיר השכל.

קצין משטרה הכריז כי ההפגנה בלתי חוקית והורה על פיזורה – “ולאור המשך הפרות הסדר נאלצו כוחות המשטרה להשתמש באמצעים במטרה לפנותם מהכביש”.

מהמשטרה נמסר: “המשטרה נערכה הערב בכוחות מתוגברים, במטרה לאבטח ולשמור על הסדר הציבורי, לצד הכוונת התנועה בהפגנה מתוכננת על רחוב קפלן סמוך למתחם הקריה.

“במקביל למחאה שאושרה על ידי המשטרה התקבצו מספר מפגינים על צומת באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים. בתום המחאה שאושרה התפזרו רוב המוחים, כאשר עשרות מהמפגינים החלו לרדת לצומת קפלן-מנחם בגין והפרו את הסדר, יחד עם יתר המפגינים שנכחו במקום.

“המפגינים שלא נשמעו להוראות השוטרים ביצעו חסימה של הכביש ומנעו את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הצירים. למרות כל הקריאות וניסיונות ההידברות, המפגינים לא שעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר, בשל כך המשטרה נאלצה להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות במטרה להפסיק את העבירות ולפנות את הצירים.

“במהלך ההפגנה הבלתי חוקית נעצרו 21 מפירי סדר שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה. לצערנו ראינו היום מספר מפגינים שהגיעו במטרה להתעמת עם שוטרים ולפגוע בהם, ולא לשם מחאה לגיטימית”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד בחר לעודד את האלימות של מפגיני השמאל:  “אלימות המשטרה הערב כלפי המפגינים ובתוכם גם משפחות החטופים היא מסוכנת ואנטי דמוקרטית ואינה יכולה להמשך. זכות המחאה היא זכות יסוד ולא ניתן לשלול אותה מהמפגינים באלות ומכת”זיות”.

בקיסריה מאות מפגינים חסמו את הכביש הראשי והתעמתו עם שוטרים. מפגינה אחת עוכבה לחקירה. היא טענה כי המגפון שהחזיקה נחטף ממנה.

עוד לפני פתיחת המחאה ברחוב קפלן, אנשי ‘אחים לנשק’ החלו לפעול נגד החרדים, הפגינו על גשרים ברחבי הארץ בקריאה לגיוס לכולם. בהודעה לקראת המחאה נכתב: “במלחמה הזו רוב החברה הישראלית מגויסת למאבק הרואי על העתיד שלנו פה, אבל ממשלת ישראל מצפצפת על הציבור הישראלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות