רה”מ: נאשר תוכניות לפעולה ברפיח • בכיר: עסקה תאפשר שם תמרון

ראש הממשלה: הקבינט יתכנס בתחילת השבוע לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם • גורם ביטחוני בכיר: עסקה לא תמנע מצה"ל להמשיך בשלב הבא בתמרון הקרקעי לאזור רפיח
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשפ"ד / 24.02.2024 21:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) להתקדמות לעסקה חדשה לשחרור החטופים.

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

נתניהו כתב: “אנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, וכן את השלמת חיסול גדודי החמאס ברפיח. לכן שלחתי משלחת לפריז ונדון הערב בצעדים הבאים במשא ומתן”.

נתניהו הדגיש, כי ישראל מתכוונת לפעול ברפיח, “בתחילת השבוע אכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם. רק שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן תקיף יביא לשחרור חטופינו, לחיסול החמאס ולהשגת כל יעדי המלחמה”.

על פי המתווה המוסכם, השלב הראשון בעסקה הוא הומניטרי – קרי שחרור מהשבי מעזה של 35 עד 40 ילדים, נשים, מבוגרים (מעל גיל 60) וחולים (כולל חולים צעירים).

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

בתמורה לשחרור ישראל תסכים להפסקת אש של שישה שבועות, מבלי שתתחייב על סיום המלחמה, תשחרר מאות מחבלים, חלקם עם דם על הידיים – ותאפשר חזרת תושבים לצפון עזה ושיקום הרצועה.

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב לכאן חדשות: “עסקת חטופים בזמן הקרוב, שלפי דרישת חמאס כוללת הפסקת לחימה מתוחמת בזמן ואישור ישראלי לחזרתם של תושבי עזה מדרום לצפון, לא תמנע מצה”ל להמשיך בשלב הבא בתמרון הקרקעי לאזור רפיח. עסקת חטופים כעת תאפשר לממש את מטרות הלחימה – החזרת החטופים ופירוק המסגרות הצבאיות של חמאס”.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות