בתגובה לפיגוע: יקודם אישור מיידי של אלפי דירות במעלה אדומים

נתניהו והשרים סמוטריץ וגלנט החליטו: מועצת התכנון העליונה תאשר בתגובה לפיגוע בניית אלפי יחידות דיור בהתיישבות • כ-2,350 יח"ד במעלה אדומים, 694 באפרת וכ-300 בקידר • סמוטריץ': "כל הרמת יד נגד אזרחי ישראל תענה במכת מוות והשמדה ובהעמקה של אחיזתנו"
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשפ"ד / 23.02.2024 00:43

תגובה יהודית לפיגוע הרצחני: בדיון שהתקיים הערב (חמישי) בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר והשר לעניינים אסטרטגיים, הוחלט לכנס את מועצת התכנון העליונה לאישור אלפי יחידות דיור בהתיישבות  – בתגובה לפיגוע בכביש 1 ליד מעלה אדומים.

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

למועצת התכנון יעלו לאישור כ-2,350 יח”ד במעלה אדומים, 694 יח”ד באפרת וכ-300 יח”ד בקידר.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “יידע כל מחבל שזומם לפגוע בנו, שכל הרמת יד נגד אזרחי ישראל תענה במכת מוות והשמדה ובהעמקה של אחיזתנו הנצחית בארץ ישראל כולה”.

בשבועות האחרונים ניסה סמוטריץ’ לקדם אישור אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, אך נענה כי העת רגישה מול הממשל האמריקני. אולם אחרי הפיגוע, הדרג המדיני זיהה הזדמנות לקדם את המהלך.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו”ר מועצת יש”ע שלמה נאמן: “אנו מברכים על ההחלטה לקיים את ישיבת המת”ע לאישור אלפי יחידות דיור במעלה אדומים, קידר שבגוש עציון ובאפרת ומודים לראש הממשלה ושרי הביטחון, האוצר, והשר לעניינים אסטרטגיים על תשובה ציונית לפיגוע הנוראי הבוקר. ההתפתחות של ההתיישבות היא תשובה הולמת לכל מי שמנסה לפגוע בנו או לערער את זכותנו על הארץ.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

“אנו מקווים ששאר יחידות הדיור שממתינות לאישור יאושרו בהקדם, אין צורך לחכות לעוד פיגוע רצחני. אויבינו צריכים לדעת שאנו לא נרתעים ממעשי טרור, אנחנו חייבים להמשיך לפתח ולבסס את אחיזתנו בכל חלקי ארץ ישראל”.

בפיגוע נרצח מתן אלמליח הי”ד, בן 26 ממעלה אדומים. הוא הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות.

שישה בני אדם נוספים נפצעו – בהם עדי זוהר, בת 30, צעירה בהיריון שמצבה הוגדר קשה; וחנניה בן שמעון בן 23, שהשתחרר משירות מילואים ברצועת עזה בשבוע שעבר, הסתער לעבר אחד המחבלים ונפצע באורח בינוני.

המחבלים שביצעו את הפיגוע הם מוחמד זואהרה, בן 26, תושב תעמרה/בית לחם, ואחיו – כאדם זואהרה, בן 31, תושב תעמרה/בית לחם, שהיה כלוא בעברו על רקע שהייה בלתי חוקית. יחד איתם ביצע את הפיגוע גם אחמד אלוחש, בן 31, תושב זעתרה/בית לחם.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות