“כל הפיקוד כשל, ובמי מתעסקים? במפקד הנועז שכן קפץ לתוך האש”

תת אלוף ברק חירם פיקד בקיבוץ בארי במתקפת חמאס בשמחת תורה • בתוך לחימה הורה להפגיז מבנה שבאחד מחדריו התבצרו מחבלים עם חטופים • שמועות על כוונה ל'הענישו' ולא למנות אותו לתפקיד מפקד אוגדת עזה - מעוררות זעם
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ד / 22.02.2024 18:05

ההחלטה המסתמנת שלא למנות את תא”ל ברק חירם למפקד אוגדת עזה מעוררת זעם גדול בצבא.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

על פי דיווח של הפרשן הצבאי יוסי יהושוע, פקודיו מאגוז, חטיבת גולני ואוגדה 99 מתכוונים לפנות לרמטכ”ל הרצי הלוי בנושא.

אחד הקצינים שנלחם תחתיו מתח ביקורת על התנהלות צה”ל: “כל הפיקוד הבכיר של צה”ל כשל, ובמי הם מתעסקים? באחד המפקדים הנועזים שכן קפץ לאש”.

הוא הוסיף לתאר את גבורתו של חירם: “בא מהבית, אסף לוחמים, נלחם לשחרר את בארי, סיכן את חייו ובמקום לשבח אותו על החתירה למגע הם חורצים את דינו על החלטה בשדה הקרב תחת אש?”.

הקצין תהה: “איזה מסר הם מעבירים?”.

כאמור פקודיו, יפנו לרמטכ”ל בעקבות הדיווחים.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

אמש פורסם כי בצה”ל שוקלים למנות את חירם לתפקידי מטה ולא מפקד אוגדת עזה בשל ההחלטה שלו להפגיז בית בקיבוץ בארי בו התבצרו מחבלים עם בני ערובה, מה שהוביל למותם של 12 אזרחים. שניים שרדו.

על פי הדיווח ב’ynet’, הנושא עלה בשיחות סגורות בצמרת הצבא, אך טרם התקבלה החלטה סופית. עם זאת נראה שמהלך כזה יפתור את הבעיה העומדת בפני צה”ל, בעקבות מחאה של תושבי בארי, על אישור הירי מצד חירם.

יצויין כי חירם, שמילא שורה של תפקידי פיקוד לאורך שנות שירותו ובמהלך מלחמת לבנון השנייה נפצע ואיבד עין, נחשב למפקד שטח מוכשר במיוחד אך כזה שלא מילא תפקידי מטה רבים שיכולים לסייע לקידומו.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “תא”ל ברק חירם הינו קצין עתיר זכויות, ערכי ומוערך אשר נלחם באומץ במהלך אירועי 7 באוקטובר, והשתתף במלחמה בעזה תוך סיכון חייו, למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל. הקצין סוכם לתפקיד מפקד אוגדת עזה לפני המלחמה ביולי 2023, ואין שינוי בסיכום בשלב זה”.

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות