“אני לא גיבור”: המכתב שהשאיר המחסל של המחבל לפני הניתוח

יועץ התקשורת אריק בן שמעון פרסם פתק שכתב בנו חנניה לפני שנכנס לחדר ניתוח, לאחר שנפצע בבטנו וברגל בפיגוע הירי ליד מעלה אדומים - כשחיסל את אחד המחבלים • האב: "הוא חתר למגע מול המחבל מטווח אפס. אמר לנו איש ביטחון שהוא הציל הרבה חיים, ואנחנו גאים בו מאוד"
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ד / 22.02.2024 13:07

חנניה בן שמעון, שחיסל את אחד המחבלים בפיגוע הירי הבוקר (חמישי) ליד מעלה אדומים, הוכנס לניתוח לאחר שנפצע בבטן וברגל.

אביו, יועץ התקשורת אריק בן שמעון, פרסם פתק שכתב חנניה לפני שנכנס לניתוח: “חנניה רגע לפני הניתוח, בגלל שהוא איש של אמת, כתב לנו פתק ואני אקריא, זה מאוד חשוב לו”.

חנניה כתב: “אני לא גיבור. הבחור שנפצע ביד שלו היה גיבור יותר, הוא ישר רץ אל המחבל” – כשהוא מתכוון לאזרח נוסף שירה לעבר המחבלים ונפצע בידו מירי המחבלים.

בן שמעון האב סיפר לכלי התקשורת מבית החולים: “חנניה יצא בוקר לעבודה ביחד עם אישתי. הוא חזר לפני כשבוע וחצי מעזה אחרי ארבעה חודשים. עבד כמאבטח טיולים. קצת לפני המחסום רכב בנתיב השמאלי התנגש ברכב שהיה לפניהם וממנו יצאו ככל הנראה שני המחבלים. אחד מהם ירה ברכב שהיה מולם.

“חנניה בתושייה מדהימה זיהה את זה וירה כדור ראשון דרך החלון. הוא פרק מהרכב תוך כדי שאישתי מחולצת לאחור, הוא חתר למגע מול המחבל מטווח אפס”.

בן שמעון הוסיף:  “אמר לנו איש ביטחון שהוא הציל הרבה חיים, ואנחנו גאים בו מאוד וכרגע מתפללים שיצא מהניתוח בשלום”.

פרופ׳ אירי ליברגל, מנהל האגף האורתופדי בהדסה, על פצועי הפיגוע במחסום א-זעים: ״אל שני בתי החולים של הדסה פונו הבוקר 8 נפגעים מן הפיגוע. רובם במצב קל, כאשר חנניה בן שמעון בן ה-23 הוא הפצוע המשמעותי ביותר, אשר נורה בירך ובאגן ופונה אלינו עם פגיעה אורתופדית משולבת במצב בינוני.

“בשעה זו הצוות מנתח אותו בחדר הניתוח ולא נשקפת סכנה לחייו או לאיבריו”.

חנניה, בן 23, השתחרר משירות מילואים בעזה לפני שבוע וחצי. הוא היה ברכב יחד עם אימו כאשר נתקלו בפיגוע. הוא ירה דרך השמשה, פרק מהרכב, חתר למגע מטווח אפס וחיסל את המחבל, תוך כדי שנפצע בבטנו וברגל.

בן שמעון האב כתב לחבריו הבוקר: “הבן נפצע עם כדור בבטן וברגל. בהכרה. הילד גיבור. זיהה את המחבל. ירה מהחלון של הרכב וחתר למגע. חיסל את המחבל בקרב”.

התפללו לרפואת חנניה יוסף בן טובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות