הפרמדיק מקראון הייטס, אב ל-6 – משרת כבר יותר מ-110 יום במילואים

חנוך יוניק, חסיד חב"ד בן 38, אב לשישה ילדים המתגורר בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, עזב הכל והגיע לישראל • מאז הוא משרת כבר למעלה מ-110 ימים במילואים - גם לאחר שנפצע • בקרוב אשתו וששת ילדיו יגיעו לארץ כדי לבקר אותו
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ד / 22.02.2024 12:11

כאשר חנוך יוניק, חסיד חב”ד בן 38, תושב שכונת קראון הייטס שבברוקלין, שמע על הטבח בשמחת תורה עדיין היה חג בניו יורק. אבל הלב שלו כבר היה עם עם ישראל בארץ הקודש.

אשתו אמרה לו שרואים על הפנים שלו שהוא רוצה לטוס לארץ ולעזור במה שהוא יכול. חנוך לא הכחיש – ואשתו אמרה: מסכימה בלב שלם.

חנוך,  אב לשישה ילדים, שניים מתוכם בעלי צרכים מיוחדים. הוא שירת בעברו בנח”ל החרדי, כשהגיע בתור מתנדב מחו”ל לשרת בצבא. הוא לא שירת במילואים משום שאחר השירות  שב לביתו בארה”ב, התחתן ונגרע משירות מילואים.

לפי דיווח באתר חב”ד-COL, כשחנוך הבין שכדי להגיע לישראל כדאי לבדוק אם אכן יגייסו אותו, הוא נכנס לקבוצות וואטסצפ של ‘דרושים למילואים’ וכתב שהוא פראמדיק כבר 15 שנה, אבל התעודות שלו לא קבילות בישראל.

אחד מהמפקדים, שחיפש פראמדיק, יצר קשר עם חנוך ובדק אם אפשר לגייסו. לאחר כמה שעות  קיבל הודעה מרס”ן שהוא מצוות למילואים – ושיגיע לישראל. חנוך היה מאושר. הוא טס לישראל בדיוק ביום ההולדת שלו.

במילואים חנוך משרת בגדוד 8109 בחטמ”ר שומרון.

כשהגדוד החל לצאת ל’אפטרים’, חנוך לא בדיוק ידע לאן ללכת: יש לו מספר בני דודים בארץ, אבל הוא לא רצה להכביד עליהם, גם כשנפצע בבסיס ונזקק לתפרים, ואמרו לו שהוא משוחרר, הוא אמר למפקדים שהוא מעדיף להישאר בבסיס, כי לא באמת היה לו לאן ללכת.

בחופשה הקצרה האחרונה, חבר מהיחידה נתן לחנוך מספר טלפון של מלונית לחיילים בודדים בירושלים, “רק לתת”, שהוקמה ע”ש של מתן מלכה ז”ל.

“מיד כשהתקשרתי אמרו לי שאני יכול להגיע גם עם חברים. שאלו אותי אותי מה אני צריך וגם דאגו לי לאוכל גלאט. בצבא לא אכלתי בשר בגלל הכשרות”, אומר חנוך. “פתאום אחרי שלושה חודשים הרגשתי לרגע בית, הם דאגו לי לפינוקים ואפילו לכביסות”.

חנוך מתכנן להישאר בארץ לפחות עד פסח, ובעוד שבוע בזכות תרומת שני תורמים, אשתו וששת הילדים יגיעו לישראל לשהות איתו שבועיים. חנוך כבר מחכה בקוצר רוח למפגש עם המשפחה, אחרי שלושה חודשים שלא ראה אותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות