השוטר שחיסל שחזר: ‘היה מחבל שניהל איתי לחימה, צמצמתי ויריתי’

כך חוסלו המחבלים בפיגוע סמוך למעלה אדומים: רס"מ כ' חתר למגע ונטרל את המחבל השלישי אחרי שאזרח ומאבטח חיסלו שני מחבלים • "ירדתי מהאופנוע, שמתי כובע זיהוי והתחלתי לחתור למגע. עשיתי סך הכל את המוטל עליי"
חיים טוויל
י"ג אדר א' התשפ"ד / 22.02.2024 11:10

השוטר רס”מ כ’ שנטרל את אחד המחבלים הבוקר (חמישי) בפיגוע ירי הרצחני בכביש 1, שחזר בפני מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש”י ניצב עוזי לוי את רגעי נטרול המחבלים.

הוא ציין כי את שני המחבלים חיסלו אזרחים, אחד מהם מאבטח, והוא נטרל את המחבל השלישי שהגיע לכיוונו.

השוטר סיפר: “שמעתי צרורות, רואה אנשים יוצאים מהרכבים ומבצעים עלינו ירי, באתי מלמטה, ירדתי מהאופנוע שמתי כובע זיהוי. כשהגעתי למעלה ראיתי מחבל מצד שמאל כאשר הוא שכב”.

הוא הוסיף, כי מי שחיסל את המחבל אמר לו שהוא מאבטח: “הוא אמר לי שהוא מאבטח, והיה עוד אזרח שחטף כדור ביד, כנראה עף לו האקדח”, אמר על  אזרח שחיסל את המחבל.

השוטר המשיך: “היה עוד מחבל שהיה למעלה, צמצמתי אליו, בחסות הרכבים הוא ביצע ירי, צמצמתי עד שהגעתי מטווח קרוב ויריתי”.

המפכ”ל שיבח את השוטר: “אין לי ספק שבפעולתך הנחושה והמקצועית הצלת חיי אזרחים רבים”.

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שוחח עם השוטר שחיסל את אחד המחבלים. השר שיבח את השוטר על פעילותו המהירה, החתירה למגע, הקרב מול אחד המחבלים – וחיסלו המהיר.

השוטר תיאר לשר בן גביר מזיוותו את האירוע: “ירדתי מהאופנוע, שמתי כובע זיהוי והתחלתי לחתור למגע. היה מחבל שניהל איתי לחימה, צמצמתי אליו – והסתיים האירוע. עשיתי סך הכל את המוטל עליי, כמו כל שוטרי משטרת ישראל, לא עשיתי שום דבר שונה. כל שוטר ב-DNA שלו, חותר למגע”.

השר בן גביר אמר לשוטר: “בזכות אנשים כמוך, חיים של אנשים ניצלים. היו כאלו שהטיחו בי ביקורת שאני מחלק נשק לאזרחים, אני מחלק עוד ועוד – זה מציל חיים! כל פעם אנחנו רואים כמה בכל אירוע כזה שיש נשק לאזרחים, זה מציל חיים, ואני אמשיך לעשות את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות