פיגוע ירי בכביש 1: אחד נרצח, 11 נפצעו – אחת קשה

אדם אחד נרצח ו-11 נפצעו, בפיגוע ירי רצחני בכביש 1, סמוך למעלה אדומים • צעירה בהיריון נפצעה קשה • 3 מחבלים עם נשקים אוטומטיים ורימונים הגיעו בשני רכבים, עברו רגלית בין המכוניות שעמדו בפקק וירו לעבר נוסעים שישבו ברכבים • שני מחבלים חוסלו, שלישי נפצע אנוש
חיים טוויל
י"ג אדר א' התשפ"ד / 22.02.2024 09:13

שלושה מחבלים פתחו הבוקר (חמישי) בירי בנשק אוטומטי לעבר נוסעים שעמדו בפקק תנועה בכביש 1 לכיוון ירושלים, סמוך למעלה אדומים ולמחסום א-זעיים.

צעיר בשנות ה-20 לחייו נרצח בפיגוע ו-11 נפצעו. צעירה בהיריון בשנות ה-20 לחייה נפצעה באורח קשה. העובר שבבטנה לא נפגע.

ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני בפיגוע, ובנוסף פונו לבתי החולים אישה כבת שנחבלה וארבעה נפגעי חרדה. כוחות ההצלה פינו את הפצועים לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי שלושה מחבלים – פלסטינים תושבי גזרת בית לחם – שהגיעו ברכבים לכביש 1 מכיוון מעלה אדומים לכיוון ירושלים, פרקו מהרכב בשתי זירות שונות והחלו לירות מנשקים אוטומטיים מסוג M-16 וקרלו לעבר אזרחים ישראלים שהיו בתוך רכבים שעמדו בפקק תנועה בסמוך למחסום א-זעיים.

שני מחבלים נוטרלו על ידי אזרחים וכוחות הביטחון במקום. מחבל נוסף נוטרל על ידי כוחות הביטחון, לאחר שניסה להימלט מהזירה.

שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום סמוך למעלה אדומים הם: מוחמד זואהרה, בן 26, תושב תעמרה/בית לחם, ואחיו – כאד’ם זואהרה, בן 31, תושב תעמרה/בית לחם, כלוא בעברו על רקע שהייה בלתי חוקית.

יחד איתם ביצע את הפיגוע אחמד אלוחש, בן 31, תושב זעתרה/בית לחם.

עיריית מעלה אדומים קראה לתושבי העיר להישאר בבתים. דובר העירייה, חיזקי זיסמן, אמר לכאן חדשות: “למרבה האירוניה, היום הייתה אמורה להיערך בעירייה ישיבת היערכות לפיגוע בעיר”.

מפקד מחוז ש”י, ניצב עוזי לוי, הגיע לזירה וקיים במקום הערכת מצב. “היום בשעה שבע וחצי בבוקר הגיעו שלושה מחבלים בשני רכבים שונים. המקום היה פקוק בשל המחסום, המחבלים פורקים מהרכב ויורים לעבר אזרחים ישראלים, היו ברשותם M-16, קרלו ורימונים. שוטרים שהיו פה בפעילות הרגו את שני המחבלים ופצעו את השלישי באורח אנוש”.

אברהם בקר ואילון לובינר חובשים ביחידת האופנועים איחוד הצלה: “בעקבות פקק התנועה פילסנו את דרכנו לזירה באופנועי החירום של איחוד הצלה והענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים ששהו במספר כלי רכב. למרבה הצער נקבע מותו של צעיר כבן 20 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הענקנו סיוע בזירה ל-11 נפגעים – מתוכם שתי נשים ושני גברים במצב בינוני ומספר נפגעים נוספים במצב קל – חלקם טופלו על ידי צוותים מיחידת חוסן של איחוד הצלה שהעניקו סיוע לנפגעי חרדה עקב אופי האירוע”.

חיים גולדברג, פלאש90 ודוברות המשטרה

החובש עמית אררט, אח בבית החולים הדסה ויו”ר עמיתים לטיולים, היה בזירת האירוע וטיפל באחת הפצועות.  “הפצועה יצאה מהרכב והתחלנו לטפל בה. לקח כמה דקות עד שהשתלטנו על הדימום. יש לה פגיעה בעורק של אמה שמאל ועדכנתי את אנשי הדסה לגבי אופי הפציעה. היא סיפרה לי שהיא התחילה לרוץ והספיקה לראות את המחבל עם הרובה כשהוא יורה”.

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר כי ליחידת הטראומה הובהלו 5 פצועים מפיגוע הירי: פצועה אחת במצב קשה, שלושה פצועים במצב בינוני ופצועה אחת במצב קל. כלל הפצועים עברו הערכה ראשונית ובדיקות דימות – ומועברים להמשך טיפול.

ראש מועצת גוש עציון ויו”ר מועצת יש”ע שלמה נאמן הגיב: “הפקקים במחסומים הופכים למלכודות מוות, צריך לאסור תנועה על האוכלוסייה המפגעת ולתת לתושבים לנוע בבטחה בארצם. הפקקים בכביש המנהרות ובמעבר מזמוריה יכולים חלילה ליצור סכנה אמיתית.

“אני חוזר ואומר, כבר שנים שאני דורש טיפול מקיף לבעיית המעברים ולתעדף את פיתוח הכבישים והתחבורה ביו”ש, זה לא רק איכות חיים אלא החיים עצמם. אני שולח תנחומים למשפחת הנרצח ורפואה שלמה לפצועים בתוך כל פצועי עם ישראל במערכה על ארצנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות