סמוטריץ’: לגייס חרדים? תביעה צודקת, אבל אם יתנגחו – זה יזיק

סמוטריץ' בריאיון לחדשות 12: "אני משוכנע שאם הדרישה לגיוס תגיע ממקום אמיתי היא תפגוש מענה אמיתי בצד השני" • אחרי סערת "החזרת החטופים היא לא הדבר הכי חשוב" - הצהיר: "אני לא חושב שיש לי על מה להתנצל - לא אני גרמתי עוגמת נפש"
חרדים 10
י"ב אדר א' התשפ"ד / 21.02.2024 20:07

יו”ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ’, אומר כי התביעה לגיוס בני הישיבות  החרדיות היא מוצדקת וחשובה.

בראיון לעודד בן עמי בחדשות 12 – אמר סמוטריץ’: “יש כאן תביעה מוסרית וערכית מאוד צודקת כלפי הציבור החרדי – ובעיני גם תורנית. אני בא מציבור שמשלב גם תורה וגם צבא הכי טוב שאפשר. זו תביעה שמגיעה ממקום עמוק ונכון – ואני משוכנע שאם היא תגיע ממקום אמיתי, היא תפגוש מענה אמיתי בצד השני. אם זה יבוא מתוך התנגחות ומשיח של התכתשות ותקיפת חרדים – זה רק יזיק”.

השר הוסיף: “מי שרוצה באמת לתקן – אני אסייע לו. אני בשיח עם המנהיגים ועם הציבור החרדי ורבים בו לא מתעלמים מהתביעה הצודקת. זו צומת דרכים שיכולה לעשות תיקון אמיתי בחברה הישראלית”.

על האמירה שלו אתמול בראיון לרשת ב’, כאשר אמר שהניצחון על חמאס הוא המטרה המרכזית ומאז ספג הכפשות – אמר: “מה שעושים מאז אתמול זה לא להתמודד עם הטענה שלי לגופה. אני עומד מאחורי כל מילה”.

כשנשאל בראיון אם הוא מעוניין להתנצל על עוגמת הנפש שגרם למשפחות החטופים – השיב:  “אני לא גרמתי עוגמת נפש. מי שגרם עוגמת נפש אלו כמה אנשים קטנים בתקשורת ובמערכת הפוליטית. אני לא חושב שיש לי על מה להתנצל. יש לנו מחויבות גדולה. אני הולך לישון עם זה בלילה וקם עם זה בבוקר. אני פוגש משפחות רבות של חטופים ומחלקן אני מקבל גם חיזוק. חשוב לי להביע את המחויבות ולפגוש את המשפחות ושכשתגיע הדילמה לעסקה יהיה משקל גדול גם להיבט האישי, למצוקה ולכאב”.

הוא הוסיף: “בתקשורת נתנו כותרת ‘לסמוטריץ’ לא אכפת מהחטופים’. אצלי בבית הכנסת פעמיים ביום – בשחרית ובמנחה – אומרים ‘אבינו מלכנו’ ופרקי תהילים ונושאים תפילה להצלחת לוחמי צה”ל והשבת החטופים. את התפילות האלה אומרים גם בשבתות. אנחנו מתפללים לניצחון, להחזרת החטופים, לאחדות העם. שאף אחד לא יגיד לנו שאנחנו אטומים למשפחות החטופים.

“מנסים לומר שמי שמציג עמדה לגיטימית שחשוב להחזיר את החטופים ולנצח את המלחמה וזה לא בא אחד על חשבון השני, אין לו לב. לפיד ואחרים עושים סיבוב פוליטי וציני על משפחות החטופים. אני עומד על כך שיש דרך אחת להחזיר את החטופים וזה ליצור אצל סינוואר ייאוש וכניעה. אין דרך אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות