99 הצביעו בעד: אושרה ההצהרה נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית

99 ח"כים תמכו בהחלטה שהביא ראש הממשלה, 9 התנגדו • נאומו של נתניהו, רובו באנגלית, נקטע על ידי חברי כנסת מהסיעות הערביות • נתניהו חגג: "לא זוכר הרבה הצבעות שהכנסת הצביעה ברוב של 99 מ-120 על הצבעה כלשהי • הכרה חד צדדית לא תקרב את השלום, רק תרחיק אותו"
יוני גרין
י"ב אדר א' התשפ"ד / 21.02.2024 15:21

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) ברוב גדול של 99 חברי כנסת את הצהרת הממשלה הקובעת שישראל מתנגדת להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית.

9 חברי כנסת התנגדו.

לאחר אישור ההצהרה נשא נתניהו דברים במליאה ואמר: “אני מברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שהצביעו בעד הצעתי נגד הקמת מדינה פלסטינית. השגנו רוב עצום וחסר תקדים של 99 חברי כנסת.

“אני לא זוכר הרבה הצבעות שהכנסת הצביעה ברוב של 99 מ-120 על הצבעה כלשהי. הכנסת התאחדה ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלסטינית. התכתיב הזה יפגע בשלום. ההצבעה שולחת מסר ברור לקהילה הבין-לאומית – הכרה חד צדדית לא תקרב את השלום אלא תרחיק אותו.

“אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל ואת השגת השלום לפני שנשיג ניצחון מוחלט נגד החמאס”.

נאומו של נתניהו, רובו באנגלית, נקטע מספר פעמים בגלל הפרעות מצד חברי כנסת מהסיעות הערביות.

בדיון פנה ח”כ חנוך מילביצקי לח”כ אחמד טיבי ואמר: “לא תהיה מדינה פלסטינית בחיים, אתה תמות, הילדים שלך ימותו, הנכדים שלך ימותו, לא תהיה מדינת פלסטינית, לא יהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות