חצי שנה לרכבת הקלה בת”א: כמה נסעו בקו האדום? הנתונים נחשפים

מאז הפתיחה של הקו באוגוסט 2023 נסעו ב'דנקל' 75 אלף נוסעים ביום • הנתון אמנם רחוק מהצפי שעמד על 230 אלף - אך יש ההתאוששות מאז פרוץ המלחמה • ואיזה תחנות הכי עמוסות?
יוני גרין
י"ב אדר א' התשפ"ד / 21.02.2024 15:05

חצי שנה חלפה מאז השקת ‘הדנקל’: למרות תקופה מאתגרת, שברובה הייתה שגרת מלחמה, ולא מעט תקלות והשבתות של הקו, בחברת נת”ע פרסמו היום (רביעי) נתונים מעניינים על פעילות ‘הקו האדום’ של הרכבת הקלה.

כ-9 מיליון נוסעים הספיקו לנסוע בקו האדום. מדובר אמנם בנתון הרחוק מהצפי המקורי, אך בנת”ע מביעים שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז ה-7 באוקטובר, שהוביל לנפילה דרמטית בנסיעות עקב המלחמה. מאז, המגמה כעת מצביעה על חזרתם של הנוסעים לרכבת הקלה.

לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פלוס עבור תבל בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים, עולה כי 93% הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו-95% ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה.

עוד עולה מהסקר, כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה, נתונים המחזקים את מיצובה של הרכבת הקלה כפתרון תחבורה מהיר ויעיל. בתגובותיהם ציינו הנוסעים לטובה את רמת התחזוקה, הניקיון והנוחות.

כמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות הממוקמות בתל אביב, כאשר רובם משתמשים בתחנות התת קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו – אלנבי, יהודית ובן גוריון – מתגלות כשלוש התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעולים ויורדים מדי יום בכל תחנה.

עוד נתונים: 45% מהנוסעים עולים בתחנות תל אביב התת-קרקעיות, 15% בפתח תקווה, 14% בבת ים, 14% בבני ברק ו-12% בלבד ברמת גן.

השימוש באפליקציות ורב קו דומה עם יתרון קל לרב קו.

ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות: נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר בין השעות 06:30-09:00 ושיא אחר הצהריים בין השעות 14:30-19:00. ממצאים אלה מדגישים את תפקידה המרכזי של מערכת הרכבת הקלה בהקלת הנסיעות היומיומיות והגברת הניידות העירונית בזמני הנסיעה העמוסים ביום.

בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת”ע ותבל שיפורי שירות שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים: בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות.

בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00.

הקו האדום פועל בחמש רשויות בגוש דן ומחבר בין פתח תקווה בצפון מזרח לבין בת ים בדרום, ועובר דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב. אורך הקו הוא 24 ק”מ, כאשר 12 ק”מ מהתוואי הוא תת-קרקעי ועובר במנהרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות