אחרי מאבק: כתב אישום כנגד ערבי שתקף אברך כולל חרדי בירושלים

לפני ארבע שנים תקף ערבי בחור חרדי סמוך לחניון גבעתי בירושלים והיכה אותו בפניו • החרדי הגיש תלונה במשטרה על התקיפה, אך היא החליטה לסגור את התיק • חוננו הגיש ערר על החלטת המשטרה וניהל מאבק משפטי - בסיומו הוגש כתב אישום כנגד התוקף
חיים טוויל
י"א אדר א' התשפ"ד / 20.02.2024 10:52

פרסום ראשון בחרדים 10: מחלקת התביעות של המשטרה הגישה לאחרונה כתב אישום כנגד ערבי אשר תקף לפני ארבע שנים אברך כולל חרדי, בסמוך לחניון גבעתי בירושלים – והיכה אותו בפניו.

החרדי הגיש תלונה במשטרה על התקיפה, אך שם החליטו לסגור את התיק, למרות עדותו של המותקף ועדותם של עדי ראיה נוספים.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו הגיש ערר על החלטת הפרקליטות וניהל מאבק משפטי, בסיומו הוגש כתב אישום כנגד התוקף.

בערר שהגיש מתאר עו”ד בלייכר כיצד הותקף היהודי ללא כל סיבה: “בתאריך 28.01.20 הותקף המערער בצומת חניון גבעתי. המערער וחבריו לומדים בכולל ‘ברכה מציון’, אשר כמדי ערב עם סיום הלימודים המתינו להסעה שאוספת אותם לבתיהם. באותו הערב הגיע רכב לצומת, ועמד במקום בצורה שחוסמת את המעבר. ברכב היו שני בני מיעוטים.

“בשלב כלשהו החלו הללו גם לקלל ולאיים על עוברים ושבים שהיו במקום. לפי העולה מחומרי החקירה קודם לתקיפת מרשי תקפו החשודים מדריך תיירים שהעיר להם על כך שרכבם חוסם את הכביש. רכב הסעות שהגיע לאסוף את מרשי וחבריו נחסם אף הוא מרכב החשודים. אזרחים שהיו במקום התקשרו למוקד המשטרה. כשהבחינו בכך החשודים, אחד מהם עלה על הרכב ונסע מהצומת, ובמקביל ניגש השני למערער, ללא שהיה בניהם כל דין ודברים קודם, הכה אותו בחוזקה רבה בפניו וברח.

“הכאתו של המערער נעשתה ללא כל סיבה נראית לעין, מלבד היותו בעל חזות יהודית. כתוצאה מהמכה עפה המגבעת שהייתה על ראשו של המערער, והוא קפא במקומו במשך דקה ארוכה. בנוסף, המערער סבל מכאבים בראשו וסחרחורות במשך כמה ימים”, תיאר בלייכר.

כאמור, בעקבות הגשת הערר החליטה הפרקליטות על פתיחת תיק החקירה מחדש והגשת כתב אישום כנגד התוקף הערבי.

עו”ד בלייכר: “אנו נמשיך לפעול ולהילחם בכל הכלים שיש לנו על זכות לחיים בבטחה של יהודים בבירת ישראל. נדרוש מיצוי דין עם כל בן בלייעל אנטישמי שירים ידו על יהודי וינסה לערער על ריבונותנו. לאחר שנלווה את ההליך הפלילי נמשיך מול הפורע גם במישור האזרחי למען יראו וייראו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות