3 מחבלים חוסלו מהאוויר במבצע של המסתערבים בג’נין • עדכונים

קטאר: קיבלנו אימות מחמאס שהתרופות הועברו לחטופים בעזה • גלנט: "בכל יום צה"ל מנצח וחיזבאללה מפסיד" • שני מחוסלים בתקיפה ישראלית של רכב בשכונת א-שאבורה ברפיח • עם כלי טיס, טנקים וירי צלפים: עשרות מחבלים חוסלו ברצועה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"א אדר א' התשפ"ד / 20.02.2024 01:58
היום ה-137 למלחמה I עדכונים שוטפים:

20:05 – כוחות צה”ל פועלים הערב בג’נין למעצר מבוקשים. בתחילת הפעילות החלו חילופי ירי עם מחבלים. כטמ”ם תקף מהאוויר מחבלים חמושים שאיימו על הלוחמים וחיסל לפחות שלושה מהם. עוד מספר מחבלים נפצעו בתקיפה.

הפעילות הצבאית במחנה הפליטים בעיר נמשכת והכוחות מכתרים בית בו נמצא מחבל מבוקש במטרה לעצור אותו.

19:55 – בלבנון מדווחים: צה”ל תקף בכפר יארון בדרום המדינה.

19:15 – דובר משרד החוץ של קטאר: קיבלנו אימות מחמאס שהתרופות התקבלו והועברו לחטופים בעזה

19:05 – דיווח ברויטרס: החות’ים הצהירו כי הארגון תקף ספינת משא ישראלית בשם “MSC Silver” במפרץ עדן באמצעות טילים. דובר הצבא החות’י הוסיף כי הקבוצה השתמשה ברחפנים כדי לכוון למספר ספינות מלחמה אמריקניות בים האדום ובים הערבי וכן באתרים באילת.

18:50  – בכיר חמאס אוסאמה חמדאן בריאיון לאלג’זירה: “היוזמות שהוצעו עד כה לא מתיישבות עם השאיפה והרצון של העם הפלסטיני. אנו מסרבים לנורמליזציה עם ישראל, מטרתנו אינה להביא להפסקת אש בלבד, אלא גם להקים מדינה עצמאית”.

18:45 – שר הביטחון גלנט אמר בביקור בבסיס מערכת “טל שמיים” בצפון: “תהליך המשוואות של נסראללה קרס – חיל האוויר פועל בדמשק, בביירות, בנבטיה ובכל מקום שצריך. בכל יום צה”ל מנצח וחיזבאללה מפסיד, אני מקווה שלא יהיו ימים קשים יותר, אך אם יהיו – אתם מוכנים”.

18:35 – דובר צה”ל דיווח כי מוקדם יותר היום דווח על כלי טיס של ארגון הטרור חיזבאללה שאותר באזור הגליל המערבי. האירוע מתוחקר. כוחות צה”ל ומשטרת ישראל נמצאים במקום.

17:45 – דיווח פלסטיני שני הרוגים בתקיפה ישראלית של רכב בשכונת א-שאבורה ברפיח. לפי הדיווחים אחד ההרוגים בתקיפת צה”ל הוא השיח’ אנור אל-ע’וטי, איש דת של חמאס

17:30 –  ארה”ב הטילה וטו על החלטת מועצת הביטחון שקראה להפסקת אש. 13 מדינות תמכו בהחלטה, בריטניה נמנעה. שגרירת ארה”ב באו”ם אמרה במהלך הדיון: “לדרוש הפסקת אש מיידית ללא כל תנאים או הסכם לשחרור החטופים, לא יביא שלום. הדרישה תביא להארכת הלחימה ולהארכת זמנם של כל החטופים בשבי”.

17:15 –   מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב בליידא ומספר מבנים צבאיים במרחבים עייתא א-שעב שהיו בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה. הותקף מבנה צבאי נוסף במרחב כפר כילא, שבו זוהו מספר מחבלים. כוחות צה”ל תקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון.

מוקדם יותר זוהו מספר שיגורים למרחבים משגב עם ומרגליות, אין נפגעים.

16:00 – קבינט המלחמה יתכנס הערב בשעה 18:30

15:55 – משרד ההגנה הצרפתי הודיע שספינות מלחמה צרפתיות יירטו בים סוף שני כטב”מים ששיגרו החות’ים בתימן

15:15 – סוכנות המזון של האו”ם הודיעה היום כי מפסיקה את חלוקת הסיוע ההומניטרי בצפון רצועת עזה, וזאת בעקבות הלחימה באזור. “ההחלטה לא נתקבלה בקלות דעת, אנו יודעים שהמשמעות שלה שהמצב באזור ידרדר ובני אדם נוספים יגוועו”

14:50 –  דיווח בעיתון א-דיאר הלבנוני מפי מקורות שמקורבים לחיזבאללה: התקיפה הישראלית בכפר אל-ע’אזיה אתמול שבאזור צידון “לא תעבור ללא תגובה, ישראל יודעת זאת היטב”.

על פי העיתון, צה”ל הגביר אתמול את קצב התקיפות בשטח לבנון – “בניסיון להכיל את התגובות הצפויות של חיזבאללה”, במסגרת המשוואה של “דם תמורת דם” שבה נקט נסראללה ביום שישי האחרון בעקבות התקיפות בנבטיה ובא-צואנה.

14:45 – דובר משרד החוץ הקטארי: “המו”מ נמשך למרות האתגרים. ההצהרות של נתניהו לא מעסיקות אותנו ולא משפיעות על המאמצים של קטאר להגיע להפוגה הומניטרית”.

14:25 – הפלסטינים דיווחו על תקיפות של צה”ל בשכונת זייתון שבעיר עזה, ממנה צה”ל יצא כבר אחרי השלב הראשון בלחימה. על פי הדיווחים, צה”ל בפאתי השכונה ובדרכו להיכנס אליה קרקעית.

מוקדם יותר דובר צה”ל בערבית סא”ל אביחי אדרעי יצא בפנייה דחופה לכל תושבי שכונות זייתון וטורקמן ברצועת עזה: “למען ביטחונכם, אנו מזמינים אתכם לעבור מיד דרך רחוב סלאח אלדין לאזור ההומניטרי באל-מוואסי”.

13:00 – צה”ל הטיל היום ברפיח כרוזים של עיתון “המציאות” – גיליון שמופץ בפעם השלישית בעזה. בשער: תמונתו של סינוואר במנהרה בח’אן יונס, מתוך התיעוד שבו נראה נמלט בתחילת המלחמה. “האם גורל ילדיו של סינוואר חשוב יותר מגורל ילדיכם?”

12:20 –  משעות הבוקר מטוסי קרב תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. הכוחות תקפו שתי עמדות שיגור במרחבים יארון ומרווחין, לצד שתי תשתיות טרור במרחבים א-דהירה ויארון.

במרחבים חולא ובליידא הותקפו שני מבנים צבאיים.

11:40 – משלחת בראשות אסמאעיל הניה הגיעה לקהיר, כדי לקיים דיונים עם בכירים מצרים.

11:15 – פעילי תנועת צו 9, שמתנגדים להעברת סיוע לרצועה עד לשחרור כל החטופים, הודיעו שחסמו את תנועת משאיות הסיוע לעזה במעבר כרם שלום.

11:00 – אזעקה הופעלה בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי בשל פעילות כוחותינו. כמה דקות לפני כן, חיזבאללה ירה רקטה אחת לאזור רכס רמים במרחב מושב מרגליות. לא הופעלה התרעה, אך אין נפגעים. צה”ל תקף בכפר חולא שבדרום לבנון.

11:00 –  לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 11 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה ברחבי יהודה ושומרון בעקבות הפיגוע אמש בו נפצע אזרח ישראלי באזור הכפר בורקא שבשומרון.

10:45 – השר התרבות והספורט מיקי זוהר השתתף הבוקר בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. בדיון אמר: “הכרעה צבאית היא זו שיכולה להביא את פריצת הדרך, ומקווה שזה יקרה בקרוב”. בשלב הזה, משתתף בוועדה שאל: האם כניסה לרפיח תסכן חיי חטופים?. השר זוהר השיב: “כן. ברור שאנחנו לא רוצים לסכן אף אחד, אבל התשובה היא כן – כניסה לרפיח תסכן חטופים”.

השר זוהר הבהיר אחרי הדיון: “אין ברירה להיכנס לרפיח בשביל החטופים. הדרך היחידה להגיע לעסקה היא לחץ צבאי מאסיבי על החמאס – רק ככה החמאס יחתור לעסקה. על אף הסיכון הכרוך בתמרון צבאי, זו הדרך להחזיר את כל החטופים הביתה ולהבטיח את חיסולו המוחלט של חמאס”.

10:00 – חדשות 12: בצה”ל החלו לחקור את תגובת הצבא ב-7.10 ובימים שלאחר מכן. על פי צה”ל מפקדים בכירים בצבא יבצעו את התחקירים ולא גורמים חיצוניים לו.

08:55 – דובר צה”ל בערבית קרא לתושבי השכונות זיתון וטורקמאן בעיר עזה להתפנות לעבר האזור ההומניטרי באל-מוואסי.

08:30 – כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 ממשיכים בלחימה עצימה במערב חאן יונס וחיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים. תא התקיפה החטיבתי הכווין כלי טיס באמצעותם חוסלו חלק מהמחבלים בסגירות מעגלים מהירות, מחבלים נוספים חוסלו באמצעות ירי טנקים ובירי צלפים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי בחאן יונס זיהו מספר מחבלים חמושים בטיל מסוג RPG ונשק מסוג קלצ׳ניקוב וחיסלו אותם מטווח קצר.

חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98 תקף מחסן אמצעי לחימה של חמאס במרחב העיר חאן יונס, בעת התקיפה זוהו במתחם פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה רבים במקום.

במרכז הרצועה צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול וחיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. במהלך הלחימה זיהה מכלול האש החטיבתי מחבל במרחב, הכווין אליו אש צלפים והוא חוסל תוך מספר דקות.

08:05 –  העיתון א-שרק אל-אוסט הסעודי דיווח כי חמאס תכנן להשתלט ב-7 באוקטובר על בית הכלא שקמה באשקלון ולשחרר ממנו מאות אסירים פלסטינים. עוד דווח שהתוכנית נכשלה בגלל “טעות טכנית” בניווט.

06:00 – נקבע מותו של לוחם סיירת צנחנים מעוז מורל  הי”ד, שנפצע אנוש בקרב בדרום הרצועה לפני כחמישה ימים. מעוז הותיר אחריו שני הורים, ורדה ואיתן, ארבעה אחים ואחות.

04:40 –  ברט מקגורק, יועצו הבכיר של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן לענייני המזרח התיכון, צפוי להגיע לביקור בישראל ובמצרים בצל הלחץ האמריקני לבלימת מבצע צבאי ברפיח והגעה להפסקת אש.

01:00 – רויטרס: ארה”ב הגישה למועצת הביטחון של האו”ם טיוטה של הצעת החלטה, שמדגישה שהמועצה “תתמוך בהפסקת אש זמנית בעזה בהקדם האפשרי”.

לפי הדיווח, טיוטת ההצעה גם מביעה התנגדות לפעולה ישראלית גדולה ברפיח. טרם ברור מתי יצביעו חברות המועצה על הצעת ההחלטה, שאותה הגישה ארה”ב אחרי שאלג’יריה ביקשה להצביע על הצעה שלה, שתדרוש הפסקת אש הומניטרית מיידית. ארה”ב צפויה להטיל וטו על הצעת אלג’יריה.

גם ב-CNN מסקרים בהרחבה את הצעת ההחלטה שתעלה ארה”ב במועצת הביטחון באשר למדיניות הישראלית במלחמה בעזה. “מועצת הביטחון מדגישה את תמיכתה בהפסקת אש זמנית בעזה בהקדם האפשרי, בהתבסס על נוסחה של כל בני הערובה המשוחררים”, נכתב.

הנוסח של ההצעה הושג בשיחות בין שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן לבין שגרירת ארה״ב לינדה תומאס-גרינפילד ונועד לסכל את הנוסח הקשה שיזמה אלג’יר. 

00:40 – מרכז הסחר הימי הבריטי: ספינה נפגעה מכטב”ם במצר באב אל-מנדב. לפי הודעת מרכז הסחר הימי של בריטניה למרות פגיעת הכטב”ם, הספינה המשיכה בנתיב השיט שלה במצר באב אל-מנדב. אין נפגעים באירוע.

00:35 – שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, אמר בראיון ברשת FRANCE 24 כי “מחויבות להכרה במדינה פלסטינית לא תספיק לנורמליזציה”. לדבריו, “היינו ברורים בהצהרות שלנו ומול האמריקנים. הדרך היא הפסקת אש בעזה, נסיגה של כל הכוחות הישראליים מהרצועה ומסלול למדינה פלסטינית בלי זה, אנחנו לא יכולים לשקול את הדבר הזה. זה האינטרס של ישראל ודבר שכולם מסכימים עליו”.

00:01 –  צצה”ל הודיע כי תקף תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה ובה מחבלים במרחב הכפר מרווחין. “כוחות האיסוף והמודיעין של אוגדה 146 זיהו כמה מחבלים בתשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין שבדרום לבנון. בשיתוף פעולה מהיר הוזנקו מטוסי קרב שתקפו את התשתית בזמן שהמחבלים שהו במקום”.

00:01 –  הניו יורק טיימס: אחרי שהחות’ים טענו הבוקר שהפילו כטב”ם אמריקני – הפנטגון פתח בבדיקה על “התרסקות של כטב”ם MQ-9 Reaper סמוך לחופי תימן”. החות’ים הבטיחו לפרסם  הוכחות להפלת הכטב”ם המתקדם.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות