עתירה נגד אוריאל בוסו: לא מתגורר בבני ברק, מנוע מלהתמודד

עו"ד משה ליפל מבני ברק הגיש עתירה נגד ריצתו של אוריאל בוסו לראשות העיר: לא באמת העתיק מגוריו מפ"ת • ש"ס אמורה להגיב לבית המשפט עד יום רביעי בבוקר: האם תמשוך מועמדותו? • העותר: "הגיעה העת לשים סוף לסחר מכר הבזוי והנלוז שמתקיים אך ורק בערים החרדיות"
אריה ריבקינד
י"א אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 22:50

עו”ד משה ליפל, תושב העיר בני ברק, הגיש אתמול (ראשון) עתירה מנהלית באמצעות עו”ד צבי זקס, נגד מועמדותו של שר הבריאות אוריאל בוסו לראשות העיר בני ברק מטעם ש”ס.

השופט קובי ורדי מבית משפט לעניינים מנהליים בתל אביב, קבע בהחלטה על העתירה: “בהתחשב במועד הבחירות לרשויות המקומיות, אני קובע לדיון בפני במעמד הצדדים בעתירה ליום 22/2/24 שעה 11:30. תשובות המשיבים תוגשנה למזכירות עד ליום 21/2/24 שעה 11:00.

המזכירות תודיע דחוף לעותר שיבצע מסירה אישית למשיבים, כולל לפרקליטות מחוז תל אביב אזרחי, של העתירה, הבקשה והחלטת בית המשפט וזאת עוד היום עד לשעה 17:00”.

העותר, עו”ד משה ליפל, אומר: “לא ייתכן שראשי המפלגות יספסרו בתושבי בני ברק ויעשו דילים פוליטיים על גבם של התושבים. מי שאינו תושב העיר ואינו מכיר את חולייה ומכאוביה אינו יכול להיות מוצנח לצרכים פוליטיים כדי לקבל תמיכה בערים אחרות, הגיעה העת לשים סוף לסחר מכר הבזוי והנלוז שמתקיים אך ורק בערים החרדיות”.

בחדשות 12 דווח הערב, כי שר הבריאות אוריאל בוסו לא באמת העתיק את מגוריו מפתח תקווה לבני ברק כפי שטען.

מבדיקת חדשות 12 עולה כי גם עכשיו – 8 ימים לפני הבחירות – בוסו ממשיך לצאת לעבודה מביתו בפתח תקווה ושם גם מוצבת עמדת השמירה עליו. זאת למרות שהחוק קובע במפורש כי מתמודד לראשות עיר חייב להיות בעל זיקה ישירה ואקטיבית למקום שבו הוא מעוניין לכהן ולגור שם באופן קבוע.

בוסו טען בתגובה כי מרכז חייו היה ונותר בעיר בני ברק, שם הוא מקיים את כל פעילותו ושם גם מופיעה כתובתו כפי שמחייב החוק. משפחתו ממשיכה להתגורר בפתח תקווה והוא מגיע לבקרה בחלק מימי השבוע.

בחדשות 12 נאמר: “זה לא מה שמראים הממצאים שלנו – שר בריאות שרוצה להיות ראש עיריית בני ברק ובכלל גר בפתח תקווה”.

עו”ד משה ליפל

כי שדווח בחרדים 10, בש”ס ציפו לעתירה, כדי להסיר את מועמדותו של בוסו,  מבלי שהתחושה בקרב ציבור הבוחרים תהיה שהשתמשו בריצה זו – תוך הבטחה מפורשת ל”ריצה עד הסוף” – רק כדי למקסם רווחים לטובת ש”ס בערים אחרות.

לפי דיווח של איש התקשורת איתי גדסי, גורם בכיר במפלגה חשף כי בימים הסמוכים לבחירות תוגש עתירה נגד מועמדותו של בוסו, בטענה שמקום מגוריו ומרכז חייו הוא בפתח תקווה. אותו גורם טען כי ש”ס  תילחם בבית המשפט ואף ייתכן שתעתור לבג”ץ – אך מתוך הבנה שאין סיכוי לצלוח את העתירה.

כך תוכל ש”ס לנצל את אווירת הקיפוח שתיווצר, לטובת קמפיין המפלגה למועצת העיר. בכך תרוויח ש”ס רווח כפול, גם מועמדות בוסו הוסרה וגם המפלגה תוכל להציג לתומכיה כי זו גזירה ש”נכפתה” על המפלגה על ידי בית המשפט, רק כי “כולם נגד ש”ס”.

כפי שדווח בחרדים 10 היו מי שניסו להפעיל לחץ על המתמודד השלישי לראשות העיר, חבר מועצת העיר מהליכוד יעקב וידר, כדי שיעתור נגד ההתמודדות של בוסו ויהיה הסולם שיוריד אותו מהעץ הבני ברקי עליו טיפס. אולם מסביבת וידר אמרו בתגובה: “הוא לא רואה כרגע עניין לסייע לקומבינות שלהם”.

כעת בש”ס אמורים להגיב לבית המשפט עד יום רביעי בבוקר – האם הם מושכים את מועמדותו של בוסו, או מעלים אותו על דוכן העדים ומנהלים דיון בבית המשפט.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר, מגיב בחריפות: “מהרגע הראשון אמרתי לכם שהמועמדות של בוסו היא קומבינה מסריחה של דרעי וזייברט על הראש של תושבי בני ברק.

“עד רגע זה זייברט, שפירא וש”ס יושבים ביחד בקואליציית הג’ובים והקומבינות ואל תאמינו לעסקנים שדקה אחרי הבחירות יעלו את הארנונה שאתם משלמים כדי לממן עבורם חגיגת בזבוזים אדירה נוספת. היחיד שילחם כדי שלא יגנבו את הכסף שלכם – רק וידר!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות