בזכות לפיד, בני גנץ וגדי איזנקוט: ח”כ עופר כסיף לא הודח מהכנסת

בתום הצבעה שמית התברר: לא הושגו 90 הקולות הנדרשים כדי להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף מהכנסת ליברמן תקף את גנץ, לפיד ואיזינקוט: "מצער מאוד שהחליטו לעמוד לצידו של כסיף ולא לצד חיילי צה״ל"
אריה ריבקינד
י' אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 20:04

בתום הצבעה שמית במליאת הכנסת הערב (שני) התברר: חבר הכנסת עופר כסיף מח”ש-תע”ל לא יודח, מאחר שלא הושגו 90 הקולות הנדרשים.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

בכדי להדיח חבר כנסת יש צורך בתמיכה של לפחות 90 חברי כנסת במהלך.

בהדחה תמכו 85 חברי כנסת והתנגדו 11 חברי כנסת – ועל כן ההצעה לא התקבלה.

המתנגדים להדחת כסיף: אלהואשלה, חוג’יראת, חטיב יאסין, טאהא, אחמד טיבי, עפר כסיף, מנסור עבאס, אימן עודה, עטוואנה, גלעד קריב, תומא סולימאן.

הנמנעים: גדי איזנקוט, קרין אלהרר, מיכאל ביטון, בליאק, מרב בן ארי, רם בן ברק, בני גנץ, טופורובסקי, טורפז, מאיר כהן, מירב כהן, רון כץ, להב הרצנו, נעמי לזימי, יאיר לפיד, מרב מיכאלי, טל מירון, סגלוביץ’, יסמין פרידמן, צרפתי הרכבי, אפרת רייטן, שוסטר, אלעזר שטרן, נאור שירי.

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר, יוזם הליך ההדחה נגד עופר כסיף – הגיב: “עופר כסיף חייב תודה ענקית ליאיר לפיד ויש עתיד על כך שניצל היום בעור שיניו מהדחה, אחרי שתמך במאבק המזויין נגד מדינת ישראל.

“אני מצטער על חיילי וחיילות צה”ל, שלשיטתו של כסיף הם פושעי מלחמה, ומבחינתו צריכים לעמוד לדין בינ״ל. אמשיך לפעול כדי להוציא מהכנסת את מי שפועל כנגד קיומה של מדינת ישראל”.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן , הגיב לתוצאות ההצבעה: “מצער מאוד, שדווקא בהצבעה על הדחתו של תומך הטרור עופר כסיף מהכנסת, החליטו יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד, שר הביטחון לשעבר ח״כ בני גנץ והרמטכ״ל לשעבר ח״כ גדי אייזנקוט לעמוד לצידו של כסיף ולא לצד חיילי צה״ל.

“במקרה של הדחת עופר כסיף, לא מדובר על פגיעה בחופש הביטוי אלא מדובר בהפסקת חופש השיסוי. במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה”ל, הם מפקירים אותם. שקט הוא רפש הפקר דם ונפש״.

ח”כ שרן השכל התאכזבה מהחלטת ארבעה מחברי סיעתה – המחנה הממלכתי, שלא תמכו בהדחה: “מאוכזבת מהיעדרותם של ארבעה מחברי סיעתי שסיכלו את הדחתו של ח”כ כסיף, ח”כ שפועל נגד המדינה בזמן מלחמה ומבקש להעמידה לדין בפני בית הדין הבינ”ל על שימוש בזכותה להגנה עצמית. ‏אזרחי ישראל ציפו לאמירה ברורה מצד הכנסת וחבריה: להתיצבות ולתמיכה”.

השר איתמר בן גביר הגיב על כישלון ההדחה: “לפיד וגנץ. שמאל. חלש”.

הליכוד הגיב: “יאיר לפיד צריך להתבייש על שהציל את תומך הטרור עופר כסיף מהדחה, רק כדי לשמור על הקואליציה היחידה שהוא יוכל להקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות