אחרי שהשווה אותנו להיטלר: נשיא ברזיל מחזיר את השגריר מישראל

על רקע המתיחות בין המדינות: נשיא ברזיל לולה דה סילבה הודיע על החזרת שגריר מדינתו בישראל • שר החוץ הישראלי נזף בנשיא ברזיל לאחר התבטאויותיו והכריז: "אישיות בלתי רצויה במדינת ישראל"
אריה ריבקינד
י' אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 19:36

נשיא ברזיל לולה דה סילבה הודיע הערב (שני) על החזרת השגריר מישראל. זאת על רקע המתיחות בין המדינות, אחרי שדה סילבה השווה את ישראל להיטלר.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

הדיווח מגיע לאחר שמוקדם יותר היום ערך שר החוץ ב’יד ושם’  שיחת נזיפה לשגריר ברזיל פדריקו מאייר – והכריז על נשיא ברזיל לולה כ’אישיות בלתי  רצויה בישראל’.

השר אמר: “לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה, על הנשיא לולה לחזור בו”.

שר החוץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, ואמר לשגריר: “הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה”.

בעקבות החרפת היחסים, בברזיל החליטו לזמן גם את השגריר הישראלי לשיחת נזיפה.

הנשיא הברזילאי האשים אתמול את ישראל בביצוע ‘רצח עם’ בעזה והשווה את המלחמה בעזה להשמדת העם היהודי בידי היטלר והנאצים.

הוא טען: “מה שקורה ברצועת עזה איננו מלחמה, אלא רצח עם. זו אינה מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא עם מוכנות גבוהה לבין נשים וילדים. מה שקורה ברצועת עזה לעם הפלסטיני לא קרה בשום תקופה אחרת בהיסטוריה. למעשה, זה קרה לפני כן: כשהיטלר החליט להרוג את היהודים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול: “הדברים של נשיא ברזיל מבישים וחמורים. מדובר בזילות השואה ובניסיון לפגוע בעם היהודי ובזכותה של ישראל להגן עצמה. ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות