סמוטריץ’ תקף: “יאיר לפיד שירת בצבא בכלל? הוא קימבן את עצמו”

שר האוצר אמר בישיבת הסיעה של מפלגתו: "קורא לנתניהו להודיע מפורשות כי צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדים. על ישראל לפעול באופן חד-צדדי לביטול הסכמי אוסלו" • "הטענות המופרכות של השמאל שאין לנו יעדים מדיניים למלחמה בעזה - פשוט מדהימות"
אריה ריבקינד
י' אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 16:01

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הצהיר בצהריים (שני), בישיבת סיעת הציונות הדתית,  כי ישראל חייבת להבהיר לעולם שלא תסכים לעולם להקמת מדינה פלסטינית.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

סמוטריץ’ אמר: “בעקבות הפרסומים החוזרים על כך שבכוונת ממשל ביידן וגורמים מדיניים נוספים לכפות על ישראל יעד מדיני מסוכן ולקדם יוזמה להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים והכרה חד צדדית בה, בסוף השבוע שעבר פניתי לראש הממשלה נתניהו ודרשתי ממנו שממשלת ישראל תקבל החלטה השוללת זאת מכל וכל.

“אני שמח שהוא נענה לפנייתי והביא לממשלה אתמול החלטה שהתקבלה פה אחד ולפיה הממשלה מתנגדת לכל תכתיב מדיני חד צדדי, והיום זה יובא לאישור הכנסת ואני מצפה שהיא תתקבל בעזרת השם ברוב עצום של המפלגות הציוניות. רק המפלגות הערביות תומכות הטרור יצביעו נגד מן הסתם.

“אני מתקשה להאמין שמפלגה שמגדירה עצמה ציונית ודמוקרטית תוכל לתמוך בכפייה חיצונית ולא דמוקרטית על ישראל להתאבד ולסכן את בטחונה. מפלגה שמזמינה תכתיבים חד צדדים מצד גורמי חוץ לא ראויה לייצג ציבור במדינת ישראל, הם יכולים להצביע ישירות לקונגרס האמריקאי במקום לכנסת ישראל”, הוסיף.

לדבריו, “ההצהרה היום לא מספיקה ועלינו להבהיר לעולם בצורה הברורה ביותר כי לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית, לא באופן חד צדדי ולא באמצעות משא ומתן כזה או אחר. הקמתה של מדינה פלסטינית לאחר הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר תהיה פרס לטרור ועידוד לכל אויבינו במזרח התיכון. היא תשדר שבאמצעות רצח וטבח ואונס ניתן להשיג הישגים מדיניים שיגרמו לכניעה של מדינת ישראל.

“הקמת מדינה פלסטינית בליבה של ארץ ישראל ובסמוך לכל מרכזי האוכלוסייה הגדולים היא סכנה קיומית לעתידה של מדינת ישראל, ולעולם לא נסכים לכך”.

הוא הדגיש: “ההחלטה היום בכנסת היא צעד ראשון בכיוון הנכון אבל היא לא מספיקה. אני קורא לראש הממשלה נתניהו להודיע מפורשות כי צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדים. מול כל צעד חד צדדי שינקטו כנגד מדינת ישראל, ישראל תפעל באופן חד צדדי לביטול הסכמי אוסלו, להפסקה מוחלטת ומיידית של כל הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, ולפירוק מלא של הרשות הפלסטינית”.

השר הגיב גם לטענות לפיהן לממשלה אין מטרות מדיניות במלחמה נגד חמאס. “הטענות המופרכות שנשמעות כלפינו שוב ושוב מאזורי השמאל בתקשורת ומכל מיני גנרלים בדימוס שגדלו על ברכי אוסלו, שמאשימים אותנו בכך שאין לנו יעדים מדיניים למלחמה בעזה – פשוט מדהימות. בשמאל כמו בשמאל, אם אתה לא מאמץ את היעדים המדיניים המסוכנים שלו, אז אין לך יעדים מדיניים. כי הרי לא יכול להיות דבר כזה יעד מדיני שלא נשען על כניעה ונסיגות וויתורים וחלוקת הארץ ומסירת שטחים והקמת מדינת טרור.

“להשמיד את חמאס, צבאית ושלטונית ולדאוג שהוא לא ישלוט יותר בעזה – זה יעד מדיני. פירוז רצועת עזה – זה יעד מדיני. שליטה מבצעית מלאה של צה”ל בכל רצועת עזה למשך הרבה שנים כדי לוודא שלא מתפתח משם שוב איום ביטחוני לעבר אזרחי ישראל ותושבי הדרום – זה יעד מדיני”.

סמוטריץ הוסיף: “לעודד הגירה מרצון של האוכלוסייה תומכת החמאס מעזה כדי שיהיו בה פחות אנטישמים שונאי ישראל שקמים כל בוקר בתאוות רצח של כל יהודי – זה יעד מדיני, שיצור מציאות אחרת בשטח ויאיר באור אחר לחלוטין את כל דיוני ‘היום שאחרי’.

“לא להסכים להחליף פרה בחמור ולהמליך בדם לוחמנו הגיבורים את ישות הטרור הפלשתינית מיהודה ושומרון בחזרה ברצועת עזה ולהקים מדינת טרור ביהודה ושומרון ובעזה, מדינה שתסכן את קיומה של ישראל – זה בהחלט יעד מדיני.

“יש לנו יעדים מדיניים ברורים, הם שונים לחלוטין מהקונספציה המדינית והביטחונית שהוביל השמאל מאז הסכמי אוסלו הארורים והם אמורים לקדם את הציונות, לחזק את ההתיישבות ולבצר את הביטחון של מדינת ישראל”.

לשאלת ‘ישראל היום’ בנוגע לגיוס חרדים, אמר סמוטריץ’: “יאיר לפיד שירת בצבא בכלל? הוא קימבן את עצמו בעיתון במחנה. למי הוא מטיף מוסר, לגנץ ואיזנקוט, שני רמטכ”לים? לנתניהו איש סיירת מטכ”ל? לפיד גר בבית מזכוכית וזורק סלעים עם רוגטקה לתוך החלון. השירות הצבאי שלי היה פי אלף יעיל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות