נפגש עם בכירי חמאס בטורקיה, העביר כסף לחפירת מנהרות בעזה

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד אוסאמה אלעוקבי, תושב הפזורה הבדואית בנגב, בגין מגע עם סוכן זר ואיסור פעולה ברכוש למטרת טרור, ואיסור פעולה ברכוש טרור • כך הוא פעל
חיים טוויל
י' אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 15:45

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אוסמה אלעוקבי, בן  53 מפזורת אלעוקבי שבנגב, בשל מגע עם סוכן זר ועבירות טרור.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

אלעוקבי עמד בקשר עם בכירי חמאס בחו”ל, ביניהם גם סאלח ערורי שחוסל בלבנון, נפגש עימם באופן אישי, זאת תוך שימוש באשתו ככיסוי למצג שווא של טיול זוגי.

במסגרת פגישות אלו גייס אוסאמה כספים מפעילי חמאס בעבור פעילותו בנגב.

הוא נעצר במסגרת פעילות משותפת של השב”כ ומחוז דרום במשטרת ישראל, במהלך חודש ינואר 2024.

 מכתב האישום שהוגש על ידי עו”ד יריב צרי מפרקליטות מחוז דרום עולה, כי לאלעוקבי עבר של פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, עד להכרזתה בשנת 2015 כהתאחדות בלתי מותרת.

החל משנת 2017, היה אלעוקבי חבר בוועדה בשם ‘איפשא אל איסלאם’, שמטרתה המוצהרת ‘פתרון סכסוכים’, סיוע לנזקקים, ומטרות חברתיות שונות. בין יתר תפקידיו נהג לשמש כמטיף במסגדים ולאסוף תרומות מאת באי המסגד, לצורך מטרות שונות, כגון: עזרה לנזקקים, עזרה לפליטי מלחמת האזרחים בסוריה ועוד.

במהלך שנת 2020 יצר עמו קשר דודו, תושב עזה, וביקש ממנו סיוע כלכלי.

כשנה לאחר מכן פנה סלימאן אל נגאר תושב חאן יונס אל אלעוקבי וביקש גם הוא סיוע כלכלי. כך, במשך כשלוש שנים, העביר אלעוקבי באמצעות סוחר תושב עזה כספים לשניים.

 במהלך שנת 2023, בשיחה של אלעוקבי עם אל נאגר, הודה בפניו אל נגאר כי הוא מחבל חמאס, וכי הכספים שהעביר לו אלעוקבי משמשים בין היתר לצורך מחבלי  חמאס אשר חופרים מנהרות עבור החמאס. למרות הבנתו זו, המשיך אלעוקבי להעביר לאל נגאר סכומי כסף שונים ובסך הכל העביר לו כ-60,000 שקלים.

 כמו כן, במהלך שנת 2022 טס אלעוקבי לתורכיה, שם יצר קשר עם אבו המאם אבו עובייד, שלהם היכרות מוקדמת. במהלך השיחה בין השניים סיפר לו אבו עובייד כי הוא מחבל חמאס והבטיח כי ישתדל לסייע כספית לטובת הבדואים בנגב.

בנוסף, נפגש אלעוקבי עם אברהים משאווחי וביקש ממנו לתרום כספים לטובת ‘איפשא אל איסלאם’. לאחר הפגישה נודע לאלעוקבי כי משאווחי הינו מחבל חמאס.

חודשיים לאחר מכן חזר לתורכיה ונפגש עם אבו עובייד. בנוסף יצר קשר עם משאווחי וקבע להיפגש עימו. במסגרת השיחה נאמר לאלעוקבי כי גם סאלח ערורי  יהיה נוכח בפגישה. למחרת השיחה נפגש אלעוקבי עם משאווחי, סאלח ערורי, ואדם נוסף. במהלך הפגישה, מסר משאווחי לאלעוקבי מעטפה ובה 15,000 דולר, לטובת הבדואים בנגב.

לאעוקבי יוחסו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש טרור ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

 התיק נחקר על ידי השירות הביטחון הכללי וחוליית פח”ע והלבנת הון של ימ”ר נגב משטרת ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות