בשעות הערב: בשכונת נווה צבי בירושלים – ניתוק חשמל באופן יזום וללא התחשבות

על אף מזג האוויר הקריר בוצעו ניתוקי חשמל יזומים בשכונת נווה צבי ומשפחות רבות נותרו ללא חשמל במשך כל הלילה • ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים: "אפעל עם כלל הגורמים כדי שמקרים דומים לא יתרחשו שוב"
חרדים 10
י' אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 13:46

תושבי שכונת ‘נווה צבי’ בירושלים נאלצים להתמודד בימים האחרונים עם מספר אירועים של ניתוקי חשמל החל משעות הערב המוקדמות, ועד לשעות הבוקר, זאת בשל עבודות על ציר בר אילן  .

אחד התושבים מספר כי בשבוע האחרון החשמל נותק שלוש פעמיים בימים שונים, החל מהשעה 22:00 בערב, ועד לשעה 05:00 בבוקר, פעמיים באופן יזום ופעם נוספת ביום שהיה ניתוק יזום באותו יום במשך היום החשמל נותק עקב פגיעת טרקטור של הקבלן בכבל מתח ראשי, כל זאת במזג האוויר החורפי וללא התחשבות בעובדה כי ברחובות השכונה ישנם בעלי משפחות עם ילדים קטנים אשר נאלצו לשהות בעלטה, ללא חימום, תוך גרימת עוגמת נפש רבה.

עוד נטען כי על אף שהעבודות תוכננו מראש, איש לא טרח להודיע מראש על הפסקת החשמל, למעט מספר מודעות שנתלו בשכונה, אך לא שרדו את מזג האוויר, ובכך התושבים לא הספיקו להתכונן כנדרש לשעות ארוכות ללא חשמל.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, קיבל את פניות התושבים ויחד עם ראש הלשכה לפניות הציבור של אגודת ישראל בירושלים, הקב משה המר, וצוותו, החלו לפעול בנושא בכדי לעמוד על כך שהנוהג הזה ישונה ויושם סוף למצב בו עבודות מתבצעות מבלי להתחשב בתושבי האזור.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים: “לא יעלה על הדעת שמתבצעות ניתוקי חשמל בשעה מוקדמת כל כך – שעה שעדיין יש צורך בחשמל בבית ובין היתר בחורי הישיבות המתגוררים בשכונה חוזרים אז לבתיהם, וילדים בקושי נאלצים להתמודד עם עלטה מוחלטת”.

הרב ברים מוסיף ומדגיש כי “אף אם ישנו צורך דחוף ביותר בביצוע העבודות, ניתן היה לבצע את ניתוק החשמל בשעה מאוחרת יותר בלילה, בכוונתנו לפעול לשינוי מוחלט של הגישה לנושא, על מנת שמקרים דומים לא יקרו שוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות