טיבי לפני הצבעת ההדחה: “היום זה עופר, מחר זה אייכלר או פינדרוס”

מליאת הכנסת תדון היום בהפסקת כהונתו של ח"כ  עופר כסיף: האם תהיה תמיכה של 90 ח"כים? • ביש עתיד והמחנה הממלכתי יאפשרו חופש בחירה, אבל מה יעשו החרדים? • אחמד טיבי: "אסור לח"כים החרדים לשחק לידי הקמפיין הפוליטי השקוף של ליברמן"
חרדים 10
י' אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 12:34

מליאת הכנסת תתכנס היום (שני) להצבעה על הדחת חבר הכנסת עופר כסיף.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, ככל הנראה תהיה הצבעה צמודה, מאחר וכרגע טרם הובטחו 90 ח”כים תומכים כנדרש להדחת ח”כ – ועומדים על בערך 75 ח”כים. רבים מחברי הכנסת טרם החליטו.

בסיעת חד”ש-תע”ל, סיעתו של כסיף,  פונים לכל המפלגות בבקשות והצעות כדי שלא יגיעו להצבעה – ובעיקר לחברי הכנסת של יהדות התורה, בגלל ברית המיעוטים ארוכת השנים בין המפלגות.

ח”כ אחמד טיבי אמר לפני ההצבעה: “אסור לח”כים החרדים לשחק לידי הקמפיין הפוליטי השקוף של ליברמן. היום זה עופר, מחר זה אייכלר או פינדרוס”.

לפי שעה, ארבעה חברי כנסת חרדים טרם אישרו הגעה להצבעה.

בסיעת יש עתיד  והמחנה הממלכתי הכריזו חופש הצבעה, כאשר יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד יתנגד.

הליכי הדחה של הכנסת כפופים לביקורת שיפוטית, ולכן אם ההדחה תאושר בכנסת, כסיף צפוי לעתור לבג”ץ. במקרה כזה, לכסיף תהיה יכולת חזקה מאוד לטעון כי לא התקיימה במקרה שלו העילה להדחה: “תמיכה במאבק מזוין נגד המדינה”.

החוק מגדיר את העילה באופן מצומצם במיוחד, וגם עמדת היועצת המשפטית של הכנסת היא כי המקרה של כסיף לא עונה להגדרה. לכן, לפי כל ההערכות – פניה לבג”צ תוביל לביטול הליך ההדחה.

ועדת הכנסת החליטה בסוף חודש ינואר להמליץ למליאת הכנסת להפסיק את כהונתו של חבר הכנסת עופר כסיף. כעת, ההחלטה עוברת לידי המליאה, שם נדרש רוב של 90 חברי כנסת. 17 חברי כנסת השתתפו בוועדה, 14 מהם הצביעו על הפסקת כהונתו של כסיף, ושניים התנגדו.

הדיון נקבע לאחר ש-85 חברי כנסת חתמו על עצומה להפסיק את כהונתו של כסיף, זאת בשל חתימתו על עצומה שתמכה בתביעה שהגישה דרום אפריקה לבית הדין הבין לאומי בהאג בגין אשמת ישראל לביצוע “רצח עם” בעזה. כסיף התייחס להחלטת הוועדה: “אני רגיל שמאשימים אותי בהאשמות מופרכות, אבל ההאשמה שאני כביכול תומך במערכה נגד ישראל היא שקר מובהק ובוטה במיוחד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות