‘שמעתי ירי מתחיל לטפטף’: ש’ היה עם הילד בקניות – וחיסל המחבל

הקצין שחיסל את המחבל ביום שישי בצומת ראם ליד גדרה, שיחזר בריאיון את רגעי הירי, הנטרול והציפייה שלו מאזרחים שנושאים נשק: "אם אתה אזרח עם נשק - קיבלת אחריות" • האזינו
חרדים 10
י' אדר א' התשפ"ד / 19.02.2024 11:57

רב סרן ש’, קמב”ץ בנפת לכיש, שנטרל את המחבל בפיגוע בצומת ראם-מסמיה ליד קריית מלאכי ביום שישי, סיפר היום (שני) כי חזר עם בנו בן ה-15 מקניות – ובצומת  שמע את הירי “מתחיל לטפטף”.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואבישי גרינצייג ברשת ב’ שחזר: “הבנתי חד משמעית שמדובר בפיגוע, אמרתי לילד ‘אנחנו בפיגוע, תתקשר למשטרה'”.

הוא הוסיף וסיפר:  “זיהיתי אדם שאני מחשיד כמחבל, לא יריתי. חבשתי את כובע הזיהוי שלי, תפסתי מחסה, שמתי אותו בין כוונות וחיכיתי. כשראיתי אותו מכוון נשק הבנתי שזה המחבל ויריתי”.

לדבריו, אם אתה אזרח עם נשק – “קיבלת אחריות”.

“אני הולך עם האקדח תמיד, נשק בבית לא עוזר, אנחנו במלחמה”, אמר רב סרן ש’.

על החשש שלא יזוהה בטעות כמחבל, אמר רב סרן ש’ כי הוא הולך תמיד עם כובע הזיהוי שלו, במיוחד כשהוא על אזרחי.

בפיגוע נרצחו בחור הישיבה ישי גרטנר ורס”ל (במיל’) אורי יעיש הי”ד ועוד ארבעה בני אדם נפצעו.

המחבל, בעל תעודת זהות כחולה ממזרח ירושלים, הגיע ברכב לתחנת האוטובוס, פתח בירי באקדח ונוטרל בירי על ידי רב סרן במילואים ש’.

רב סרן ש’, איש כוחות הביטחון לשעבר, וכיום משרת במילואים, אמר בעדותו וגם בשיחה עם המפכ”ל שבתאי: “הייתי בצד השני של הכביש, ראיתי אותו פורק את הנשק ורצתי עם אקדח שלוף, ראיתי אותו יורה והסתערתי לעברו. קודם יריתי מרחוק ואז צמצמתי את המרחק אליו. התקדמתי לעברו תוך כדי שאני יורה, ואז הגעתי אליו, וידאתי שאני מנטרל אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות