נתניהו: “קטאר יכולה ללחוץ על חמאס כפי שאף גורם לא יכול”

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים: "אני קורא גם לכם לקרוא לקטאר ללחוץ על חמאס כדי שיותר מבני הערובה שלנו ישוחררו. חמאס נתמכים בהם כלכלית"
חרדים 10
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 21:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (ראשון),  במהלך נאומו ב’ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה”ב’ – וקרא לה ללחוץ על חמאס להגיע לעסקה.

נתניהו אמר: “הנוסחה שלנו פשוטה, שחרור חטופים יכולה להיעשות על ידי פעולה צבאית חזקה ומשא ומתן קשוח. עמדה קשוחה צריכה להפעיל לחץ, לא על חמאס אלא על אלה שיכולים להפעיל לחץ עליו, וקודם כל קטאר, שמארחת את מנהיגי חמאס.

“בחמאס נתמכים בהם כלכלית, לכן אני קורא ללחוץ על קטאר ועל חמאס כדי לשחרר חטופים. אני מקווה שנוכל להגיע לעסקה בקרוב, אבל עסקה או לא – צריך לסיים את העבודה להשגת ניצחון מוחלט”.

על השיחה שקיים בשבוע שעבר עם נשיא ארה”ב ג’ו ביידן – אמר נתניהו: “היתה לי שיחה טובה עם הנשיא. אני מעריך את תמיכתו ותמיכת הממשל מתחילת המלחמה. לפעמים יש לנו חילוקי דעות, אבל ניתן להתגבר עליהם. אני מסכים עם ביידן שאנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו להוציא אזרחים מרפיח כדי להשלים את העבודה. חיסלנו שלושה רבעים מהכוח הצבאי של חמאס, ואי אפשר להשאיר בעזה רבע מהם.

“אף אחד לא היה עושה את זה במקרה של דאעש, לא היו משאירים רבע ממנו בטרירטוריה. ארה”ב סיימה שם את העבודה עם השותפים שלה, ואנחנו נסיים את העבודה כאן עם חיילינו האמיצים”.

נתניהו הדגיש: “אנחנו נוודא שלאוכלוסייה האזרחית תהיה דרך לצאת מאזור הסכנה למקומות בטוחים. אני מקווה שנוכל גם להגיע להסכם על ‘היום שאחרי’, אבל הדבר הקריטי הוא ש’היום שאחרי’ הוא היום שאחרי שחמאס מושמד. הדגש הוא על אחרי – אחרי שימסור את הזירה”.

ראש הממשלה התייחס לדיווחים על הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית: “אפשר להסכים על דברים רבים, אבל ישראל לא יכולה להסכים עם הכתבה בינלאומית שמנסה להכיר חד-צדדית במדינה הפלסטינית, ובעצם לכפות מדינה פלסטינית על ישראל אחרי הזוועה של 7 באוקטובר. אזרחי ישראל מאוחדים מאוד בזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות