ארגזי תרופות שנשלחו לחטופים ורכבים ישראלים: השלל מ’נאצר’

צה"ל מפרסם תיעוד מתוך בית החולים נאצר בח'אן יונס: "יש כאן תרופות מצילות חיים שלא נפתחו" • בין מאות העצורים: מחבלים שחלקם התחזו לאנשי צוות רפואי ו"מחבלים שהשתתפו בטבח בשבעה באוקטובר ובעלי קשר לחוטפים" • נמצאו גם: רכבים ישראלים שנגנבו ובהם רכב של ניר עוז
חיים טוויל
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 18:59

לוחמי עוצבת הקומנדו, שייטת 13, כוחות שב״כ וכוחות מיוחדים נוספים, הלוחמים תחת אוגדה 98  – פעלו בסוף השבוע האחרון בשטח בית החולים ׳נאצר׳ בח’אן יונס.

טרם הכניסה למתחם בית החולים, הכוחות נלחמו במרחב בקרבות מורכבים, שכללו קרבות פנים מול פנים, התבצרויות של מחבלים וירי רקטי לעברם – מתוך מתחם בית החולים.

עד כה נעצרו מאות מחבלים וחשודים נוספים בטרור שהסתתרו בבית החולים.

בין העצורים, ישנם מחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, בעלי קשר לחטופים ומחבלים משמעותיים בחמאס. המחבלים והחשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

בבית החולים אותרו על ידי הלוחמים אמצעי לחימה רבים, כשחלקם אותרו כשהם מוחבאים ברכב ששימש את מחבלי החמאס לביצוע מתקפת ה-7 באוקטובר. כמו כן, נמצא במרחב בית החולים רכב שנגנב מקיבוץ ניר עוז.

במהלך פעילות כוחות צה״ל בבית החולים, נמצאו ארגזי תרופות ועליהם שמות של חטופים ישראלים. חבילות התרופות שאותרו היו סגורות ולא הועברו לחטופים.

אחד הארגזים שנמצאו בבית החולים ולא הועברו לחטופים, הועבר לעזה על ידי צרפת בתיאום עם קטאר.

“חמאס ניסו לטשטש את הראיות ולהוריד את המדבקות, אבל רואים את הכיתוב בעברית. יש כאן תרופות מצילות חיים שפשוט לא הגיעו לחטופים”, מצהיר סרן א’, קצין אג”ם של יחידת מגלן.

בתיעוד נראות תרופות שמיועדות לחטופים, שחלקם כבר שוחררו – תמר מצגר, עדה שגיא, חנה קציר, יפה אדר ולואיס הר שחולץ בשבוע שעבר – ולחטופים שעדיין שבויים, בהם חיים פרי ועודד ליפשיץ.

בצה”ל מבהירים כי לא נעשה שום שימוש בתרופות, שנמצאו בתוך בית המרקחת במחלקת הדיאליזה של בית החולים.

 

סא”ל מ’, מפקד יחידת אגוז, אמר: “הגענו למתחם נאצר. מצאנו פה גם אויב, גם אמל”ח וגם תרופות של החטופים שלא הגיעו אליהם ונשארו פה ארוזות לגמרי”.

סא”ל א’, מפקד פלגת לוחמים בשייטת 13, סיפר: “עוצבת הקומנדו ויחידת שייטת 13 פשטו יחד על מתחם בית החולים נאצר. בית החולים שהיה אמור לשמש מחסה הומניטרי התגלה כמרחב לחימה רווי באמל”ח, תשתיות תקשורת ופעילים של חמאס. במהלך הלחימה, שהייתה כירורגית ומדויקת, נעצרו מחבלי חמאס רבים. צה”ל ימשיך ככל שיידרש כדי לנצח את ארגון הטרור ולהביא להשמדתו”.

בצה”ל אומרים: “ממשיכים להשקיע את כלל המאמצים, המבצעיים והמודיעיניים, כדי להשיב את החטופים, ולא נרפה עד השלמת המשימה”.

בצה”ל מדגישים, כי “הכניסה לבית החולים אירעה לאחר אזהרה מוקדמת להפסקת פעילות הטרור בבית החולים והסריקות בוצעו תוך הקפדה על המשך ניהול שוטף של בית החולים, ללא פגיעה בחולים ובצוות הרפואי, ובהתאם לערכי צה״ל והדין הבינלאומי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות