דיווח: לפני מות נבלני באו לכלא קצינים וניתקו מצלמות האבטחה

מאות עצורים בעימותים עם המשטרה בעצרות לזכר מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני שמת בכלא • תומכיו טוענים: הוא נרצח • טענות לחבלות על גופת מנהיג האופוזיציה שטרם נמסרה למשפחה
חרדים 10
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 16:23

מותו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני: עשרות אלפי בני אדם יצאו לרחובות הערים ברוסיה כדי לחלוק לו כבוד אחרון.

בעקבות עימותים בין תומכי נבלני לשוטרים, המשטרה פתחה בגל מעצרים ומאות בני אדם נעצרו בערים הגדולות ברוסיה.

המשטרה הרוסית נערכת להמשך המחאה גם היום, ואסרה הבוקר על כניסה לפארקים ומוקדים מרכזיים במוסקבה ובעשרות ערים נוספות ברחבי רוסיה.

לדברי שלטונות  רוסיה נבלני, בן ה-47, מת בין כותלי מושבת העונשין בצפון-מערב סיביר מקריש דם ודום לב. אולם הצוות שליווה את מנהיג האופוזיציה במאבקו במשטר הרוסי טוען כי הוא נרצח. לטענתם, למרות שבית הכלא מכוסה כולו במצלמות אבטחה, לא שוחרר אף סרטון המציג את מותו של מנהיג האופוזיציה.

גם מנהיגים ברחבי העולם סבורים כי המשטר של פוטין עומד מאחורי מותו מנהיג האופוזיציה.

מקורביו של נבלני גם מאשימים את הרשויות ברוסיה, בעיכוב בכוונה של שחרור הגופה. על פי ה’נובאיה גזטה’ הרוסי, המזוהה עם האופוזיציה הרוסית, גופתו של נבלני נמצאת בחדר המתים של בית החולים הקליני המחוזי של העיר סָלֶחַרְד, אולם טרם בוצעה בה נתיחה שלאחר המוות.

לפי דיווח של יאיר נבות באתר ynet,  פעילים של ארגון זכויות האדם ‘גולאג.נט’, טוענים כי ימים לפני מותו של נבלני, הגיעו למושבת העונשין קצינים של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, וניתקו חלק ממצלמות האבטחה ומכשירי ההאזנה שהיו במקום.

אותם פעילים טוענים כי הביקור של אותם קצינים הוזכר בדו”ח שפרסם המשרד המקומי של ‘שירות הכליאה הפדרליק הרוסי.

הדיווח הזה מגביר, כמובן, את החשדות באשר לגרסה הרשמית שפרסם ‘שירות הכליאה הפדרלי’ באשר למותו של נבלני, שבו ציין כי התמוטט ואיבד הכרתו לאחר טיול בחצר הכלא, ושכל ניסיונות ההחייאה עלו בתוהו.

לפי אתר ynet, כלי תקשורת מקומיים מאזור מושבת העונשין ובית החולים דיווחו שפרמדיקים מצאו חבלות על גופתו של נבלני.  אחד הפרמדיקים אמר בין השאר: “בדרך כלל גופות של אנשים שמתים בכלא מועברות ישר ללשכה לרפואה משפטית ברחוב גלזקובה, אבל במקרה זה הגופה נלקחה דווקא לבית החולים הקליני מסיבה כלשהי”.

עם זאת, קירה יארמיש, דוברת בשם מקורביו של נבלני, אמרה: “גופתו לא נמצאת בחדר המתים בעיירה סאלחארד הסמוכה למושבת העונשין בה מת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות