גורמים עוינים ניסו להשתלט על רשת הקשר בטיסת אל על מתאילנד

ניסיון ההשתלטות על רשת הקשר התבצע בטיסת אל על שעשתה את דרכה מפוקט בתאילנד לנתב"ג • האירוע התרחש כאשר המטוס טס מעל אזור בו פועלים המורדים החות'ים • הצוות, שהבין כי משהו אינו תקין, לא ציית להנחיות
חרדים 10
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 15:42

אירוע ביטחוני בטיסה של אל על מפוקט שבתאילנד לשדה התעופה בן גוריון: גורמים עוינים ניסו כפי הנראה הלילה (ראשון) להשתלט על רשת הקשר של המטוס ולהסיט אותו מיעדו לכיוון אחר.

המטוס הגיע ליעד ונחת בשלום.

לפי דיווח של שרון עידן ברשת ב’, ניסיון ההשתלטות התרחש כשהמטוס עבר מעל אזור בו פעילים המורדים החות’ים.

עם זאת גורמים בסומליה טוענים כי ייתכן שהישות סומלילנד שחתמה לאחרונה על הסכם שנוי במחלוקת עם אתיופיה, היא זו שאחראית לאירוע.

לפי הדיווח, ההנחיות שניתנו לצוות היו שונות מהנתיב והיה חשש כבד שמנסים לגרום נזק למטוס או להוביל אותו לאיזורים בעייתיים – פוטנציאלית גם לחטיפה מהקרקע.

הצוות, שהבין כי משהו אינו תקין, לא ציית להנחיות ועבר לאמצעי קשר חלופיים לאחר מספר דקות. במקביל בדק צוות הטייסים מול בקרות אוויריות אחרות במרחב את הנתונים והבין שמנסים להטעות אותו.

מאל על נמסר:

רשות התעופה האזרחית המקומית של סומליה פרסמה לאחרונה עדכון לכלל חברות התעופה העולמיות באשר להפרעות צפויות בקשר באיזור זה. גם טייסי אל על עודכנו בנושא, והונחו להשתמש בדרכי תקשורת חלופיות במקרה כזה.

נדגיש, כי ההפרעות אינן מכוונות למטוסי חברת אל על וכי לא מדובר באירוע בטחוני. ההפרעה לא השפיעה על מהלך הטיסה התקין הודות למקצועיות הטייסים שהשתמשו בדרכי התקשורת החלופיות ואפשרו את המשך הטיסה במסלול המתוכנן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות