רה”מ נגד ביידן: הממשלה אישרה החלטה נגד הכרה במדינה פלסטינית

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ההחלטה ולפיה ישראל מתנגדת לרעיון המדינה הפלסטינית ו"דוחה תכתיבים בינלאומיים" • להחלטה קדמו שיחות סגורות עם בני גנץ, בהן שורטט המתווה הישראלי • גדעון סער: "האבסורד הגדול - טענה שמדינה פלשתינית היא שתיתן ביטחון לישראל״
אריה ריבקינד
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 13:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי החליט להביא ברגע האחרון  לאישור השרים הצעת החלטה נגד הקמת מדינה פלסטינית.

שרי הממשלה הצביעו פה אחד בעד ההצעה.

“לאור הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית על ניסיון לכפות על ישראל באופן חד צדדי מדינת פלסטינית, אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה הצהרתית בנושא הזה. אני בטוח שהיא תזכה להסכמה רחבה מאוד”, אמר נתניהו.

נוסח ההצהרה קובע: “ישראל דוחה על הסף תכתיבים בין-לאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה–7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום”.

לישיבת הממשלה הגיעו השרים בני גנץ וגדי איזנקוט – לאחר מספר שבועות שנמנעו מלהשתתף בה.

חבר סיעתם, השר גדעון סער, התייחס לנושא ההצהרה החד צדדית על מדינה פלסטינית במהלך הישיבה: “הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית תשליך על ביטחון ישראל. כבר היום יש ניסיונות לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בין היתר במסגרת מוסדות משפט בינלאומיים.

“ישראל דורשת בצדק חופש פעולה ביטחוני ביו”ש ובעזה כדי להילחם בטרור, אולם בחיים המדיניים לא מקובל שמדינה פועלת תדיר בשטחה של מדינה אחרת. האבסורד הגדול ביותר הוא הטענה כאילו מדינה פלסטינית היא שתיתן ביטחון לישראל”.

סער אף הציע להוסיף לנוסח שהוצע על ידי ראש הממשלה משפט שיקבע שמדינה פלסטינית תהיה מדינת חמאס.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, להצהרתו של נתניהו נגד הכרה חד צדדית במדינה פלשתינית, קדמה פגישה שקיים עם השר בני גנץ, במסגרתה דנו בנוסח שהובא הבוקר לממשלה. מאז הוחלפו במהלך סוף השבוע גם טיוטות עם תיקונים לנוסח.

זהו מהלך משותף של נתניהו וגנץ, וגם הסיבה להגעתו הנדירה של יו”ר המחנה הממלכתי לישיבת הממשלה הבוקר.

כמו כן, רגע לפני ההצבעה על הצהרת ראש הממשלה, הכניסה השרה יפעת שאשא-ביטון שינוי נוסף שעסק בהסכם שהושג.

בנוסח ההצהרה המקורי נכתב: “הסדר יושג במו”מ ישיר בין הצדדים”. לנוכח זאת, אמרה השרה: “בשום פנים ואופן אסור שיישמע שאנחנו מוכנים למו”מ עכשיו, הדם של הנרצחים שלנו עוד לא נספג באדמה ושיח על מדינה פלשתינית מעביר מסר שהטרור משתלם להשגת חזון לאומי מדיני”.

נתניהו הסכים להערתה, וכך גם יתר הנוכחים, לכן שונה הנוסח ל-“הסדר מדיני, ככל שיושג …”, ובתוך כך, המשמעות היא שלא מדובר על עכשיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות