רונן צור הודיע: פורש מניהול המטה להשבת החטופים

45 משפחות חתמו על עצומה שקראה לו לסיים את תפקידו כיו"ר מטה החטופים • צור כתב ברשתות: "הובע חשש כבד מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה על מעורבותי בניהול המטה" • מעתה "יוביל צוות משפחות שייבחר על ידן את פעילות המטה, וצוות המתנדבים ייעץ למשפחות"
חרדים 10
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 13:24

יועץ התקשורת רונן צור הודיע היום (ראשון) על פרישה מניהול המאבק להשבת החטופים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, 45 ממשפחות החטופים חתמו על עצומה הקוראת לצור לסיים את תפקידו במטה המשפחות לשחרור החטופים והנעדרים.

בעצומתן כתבו: “על מנת לאשר עסקה לשחרור החטופים יש צורך בקונצנזוס, ואחד הנושאים החשובים ליצירתו – הוא התנהלות תחת ראש מטה שאינו צבוע בצבע פוליטי כזה או אחר, באשמתו או שלא באשמתו”.

לפי הדיווח, “המהלך קורם עור וגידים כבר מספר שבועות”.

בציוץ בחשבונו האישי בטוויטר כתב צור: “במפגש משפחות החטופים שהתקיים הבוקר הובע חשש כבד של משפחות החטופים מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה על מעורבותי בניהול המטה.

“במפגש הובאו עדויות לכך שחלק מהמשפחות ספגו איומים בביקוריהם בכנסת ובמפגשים עם חברי קואליציה, אשר התנו את סיועם למשפחות החטופים בשינוי הרכב מובילי המטה”.

לדבריו, “ברגע הקשה והכואב הזה של המשפחות, אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים ולהפוך אותן לבנות ערובה של גורמים פוליטיים חסרי מצפון ומוסר.

“הוחלט בהסכמה מלאה שהחל מעכשיו יוביל צוות משפחות שייבחר על ידן את פעילות המטה, וצוות המתנדבים ייעץ למשפחות”.

מטה משפחות החטופים נפרד מרונן צור: “מטה משפחות החטופים מודה לרונן צור על חלקו המשמעותי בייסוד המטה והתנדבותו, ללא לאות, עבור המשפחות שעולמן חרב עליהן במתקפת הטרור הרצחנית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל”.

בהודעה נמסר, כי “מטרת העל של מטה משפחות החטופים הייתה ועודנה השבתם של כל 134 החטופים הנמקים במנהרות החמאס, העוברים התעללות פיזית, מינית ונפשית, ונמצאים בתנאים תת אנושיים ללא אוכל, ללא מים, ללא חמצן, ללא תרופות וללא תקווה”.

בהמשך הבהירו במטה: “מטה המשפחות המונה למעלה מ- 20,000 מתנדבים ימשיך בשליחותו הקדושה עד להשבת אחרון החטופים, החיים והנרצחים. עם ישראל, על כל גווניו, מאוחד בדרישתו לקיים את מצוות פדיון השבויים ולהחזיר את כל החטופים. ללא חזרתם, לא תהיה תקומה למדינת ישראל”.

השבוע פרסם איש התקשורת קלמן ליבסקינד, בטורו ב’מעריב’, טור נוקב נגד צור, תחת הכותרת: “רונן צור גורר בכל הכוח את משפחות החטופים למאבק הפוליטי שלו בנתניהו”.

“רונן צור הוא איש פוליטי. ערב 7 באוקטובר הוא הקים מפלגה, והקדיש את כל עִתותיו לטינוף על בנימין נתניהו, על הימין, ועל מה שכינה ‘הטרור הביביסטי’. בנסיבות האלה, ההחלטה להפקיד בידיים שלו את סוגיית החטופים, שהייתה אמורה להיות הקונצנזוס הכי גדול בישראל, הייתה מהלך התאבדותי. רק התמימים שבינינו מתפלאים כשהם רואים את מהלכיו של האיש בחודשים האחרונים, ואת האופן שבו הוא בוחר להסית את משפחות החטופים נגד הממשלה, במחיר הכבד של הצבתן במוקד ויכוח פוליטי”.

הוא הוסיף: “כלי התקשורת משתפים פעולה עם הקמפיין המכוער הזה של רונן צור בגלל סיבה אחת. פוליטיקה. לא כבודן של משפחות החטופים מעניין את עורכי התוכניות האלה, אלא ההזדמנות לתקוף את הממשלה. איך אני יודע? כי יש משפחות של חטופים שבאמת מנוהל נגדן קמפיין. קמפיין מכוער. אלא מה? מדובר במשפחות שמחזיקות בתפיסות שונות מאלה של רונן צור ושל קרן מרציאנו, ולכן כמעט אף אולפן טלוויזיה לא חושב שראוי לכאוב את כאבן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות