גל הירש: “רפיח חייבת להיות הבאה בתור – כי יש שם הרבה חטופים”

הממונה מטעם ישראל על סוגיית השבויים והנעדרים אמר בראיון לרשת CNN כי "דרישות חמאס הזויות ומנותקות" • "חייבים לשחרר את חטופינו, מוכנים לשלם מחיר אם תהיה עסקה" • הביע חשש: הנתק בין חמאס חוץ לחמאס עזה לא מאפשר עסקת חטופים
חרדים 10
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 12:37

מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, אומר כי צה”ל חייב לפעול ברפיח, משום שלדבריו “ברפיח יש הרבה חטופים והיא חייבת להיות הבאה בתור”.

בראיון שהעניק לרשת CNN האמריקנית בוועידת הביטחון במינכן – אמר הירש: “ברפיח יש הרבה אנשים שחמאס משתמש בהם כמגן אנושי. אנחנו עושים את המיטב כמה שאנחנו יכולים כדי להימנע מחורבן, אבל רפיח חייבת להיות הבאה בתור כי אנחנו חייבים לשחרר את חטופינו”.

לדבריו, ישראל מעוניינת בעסקה לשחרור החטופים אבל נראה שבשלב הנוכחי, לחמאס אין כוונות רציניות בעניין. “אנחנו מאוד רוצים עסקה, ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים לשלם מחיר. אבל הדרישות של חמאס הזויות, מנותקות מהמציאות, ואנחנו מקווים שהם יתקדמו למרחב הסכמה אפשרי.

“למעשה, כל התגובה היא רחוקה מאוד מהמציאות והם יודעים זאת. הדאגה שלי היא מי בצד השני של המשא ומתן, עם מי אנחנו דנים”.

הירש אמר כי יש לו חששות כי הגורמים המדיניים של חמאס המנהלים את המשא ומתן על הסכם בני הערובה אינם בקשר עם בכירי חמאס בשטח בעזה. הוא ציין שלמרות שישראל וחמאס הסכימו בעבר על עסקה לאספקת תרופות לבני ערובה ישראלים, החטופים לא קיבלו אותן.

“אנחנו צריכים הוכחה שיש מישהו שיכול לספק”, אמר הירש. “מישהו שיראה לנו שהמשלוח הרפואי שנשלח לבני הערובה הגיעה אליהם. זה מאוד חשוב כי זה יוכיח שיש שם מישהו שבאמת יכול למסור ולשחרר את בני הערובה שלנו”.

הוא הדגיש: “אין דבר חשוב יותר עבור צה”ל מאשר להחזיר את בני הערובה הביתה”. הוא הוסיף כי הצבא מוכן לשלם “מחיר גדול” על כך, אך הדגיש כי המחיר הזה לא יהיה בשום אופן הפסקת המלחמה נגד חמאס. “אנחנו מוכנים להפסקת אש זמנית, אך לא לעצור את המלחמה. המלחמה לא תסתיים. חמאס יפורק, אבל אנחנו מאוד רוצים לעשות עסקה ולהחזיר את החטופים שלנו הביתה. זה מאוד מאוד חשוב לנו”.

בתשובה לשאלה האם ישראל תהיה מוכנה לשחרר מחבלים שנידונו למאסרי עולם או שביצעו פיגועים בישראל, אמר הירש כי הוא מציע לחמאס להביא הצעות “קרובות למציאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות