בשלוש ערים חוגגת מחלוקת: האם הציבור יצביע נגד מהלכים של דרעי?

בשלוש ערים - טבריה, גבעת זאב ובני ברק - קיימת מחלוקת והתמרמרות בעקבות מהלכים שביצעה מפלגת ש"ס, כך שחלקים בציבור עשויים להצביע למפלגות ומועמדים בהם תומכים דווקא הרבנים המקומיים
אריה ריבקינד
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 12:12

מערכת הבחירות המקומיות מהלהיטה את הרוחות בערים רבות ברחבי הארץ, כאשר בשלוש ערים לפחות ישנן מחלוקות שמובילות תושבים להצביע למפלגות בהם תומכים הרבנים המקומיים, בניגוד למהלכים שהוביל יו”ר ש”ס אריה דרעי.

טבריה: הרב המשפיע ביותר באזור ובפרט בטבריה הוא הגה”צ רבי דוב קוק. כאשר הציבור החרדי בעיר התאחד תחת רשימה אחת, הגר”ד קוק שיגר שליחים ועשה הכל כדי שתהיה אחדות בעיר, אך אריה דרעי בחר לרוץ בנפרד.

הגר”ד קוק רצה בריצה משותפת גם מעבר לנושא האחדות, זאת בשל התמודדותו החוזרת של רון קובי. לדעת הרב קוק, כאשר יש אחדות והרשימה גדולה ניתן יחד לפעול. אך אריה דרעי התעקש – והתוצאה: כלל החרדים רצים יחד, כאשר ברשימה מוצב נציגו של הרב קוק, נציג הקהילות בראשות דוד אוחנה, נציג חסידות קרלין ונציגים נוספים.

הגאון רבי יקותיאל אוהב ציון, אב”ד טובה ראייתה ומרבני טבריה, כתב קונטרס שלם כפסק הלכה ואף ציין: “ידוע מה שאמר הגאב”ד דטבריה ר’ אברהם דב אוירבך זצ”ל, שרוב הבוחרים בטבריה מגיעים בזכותו של מרן הגר”ד קוק שליט”א”.

גבעת זאב: רבנים ספרדים יצאו בקריאה להצביע ליוסי אסרף, לו גם יש את מירב הסיכויים להיבחר, לאחר שכלל הציבור הדתי לאומי, מרבית הציבור החילוני, מצביעי ‘דגל’ וקהילות חסידיות תומכים בו.

רבני המקום כתבו במכתב: “הננו בקריאת קודש של דעת תורה, לפעול למען בחירתו כראש המועצה של ידידנו היקר, איש חי רב פעלים לתורה ולתעודה, איש על העדה, אשר אנו יודעים ומכירים אותו כאיש מעש, פעיל ונמרץ, רגיש ומסור לענייני היהדות והמסורת, רודף ניהול עשיר בטוב טעם ודעת רבות בשנים. צדקה וחסד, ויש לו יכולת הקשבה, יכולת ניהול, יכולת ביצוע, וניסיון ה”ה יוסף אסרף הי”ו – לבחור בו לראשות מועצת גבעת זאב, להשפיע ולסייע עבורו, כי הוא הראוי והמתאים ביותר להצעיד את גבעת זאב קדימה, גשמית ורוחנית כאחד, ידאג לכולם בשווה, ויחזיר את התקווה לגבעה”.

אסרף גם מחובר מאוד לעולם התורה הספרדי. מורו ורבו הוא הרב פנחס אבוחצירה, והוא עצמו הקים בית כנסת ספרדי גדול בגבעת זאב.

השבוע, מיד כשמפלגת דגל התורה הודיעה כי היא תומכת באסרף לראשות המועצה, הודיעו בש”ס כי הם תומכים במועמד המתחרה, עו”ד חגי חיות.  חגי חיות היה יועמ”ש של העירייה, הנתמך ומזוהה עם ראש המועצה היוצא יוסי אברהמי. כך, במהלך אחד, הגיעה המחלוקת גם לגבעת זאב השקטה.

 בני ברק: אחד מבכירי ש”ס בעיר הוא יעקב זכריהו, , שהיה מקורב מאוד להגר”ש בעדני זצ”ל ועזר וסייע לכלל הציבור הספרדי. היו רבנים ספרדים בעיר שדרשו  כי הוא יוצב כבכיר ברשימה. אלא שעם הגשת הרשימות התברר כי  זכריהו לא מופיע ברשימה.

לזכריהו יש ציבור גדול בעיר התומך בו, שזועם על המהלך ומאיים כי לא יצביע לש”ס. זכריהו עצמו אינו מתערב אך חלק ממעריציו עובדים בגלוי לרשימת ג’ של חנוך זייברט. בעוד רובם מרגישים קירבה יותר לרשימת דגל או שיצביעו כאות מחאה ליעקב וידר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות