נתניהו: אמרתי לביידן שנילחם עד להשגת הניצחון, כולל ברפיח

ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים: "הלחץ הצבאי שלנו עובד, אנחנו סוגרים על חמאס בחאן יונס - מוטטנו את רוב גדודי הטרור" • על דחיפה אמריקנית למדינה פלשתינית: "הסדר חד צדדי - פרס לטרור" • על הורדת דירוג האשראי: "לא כישלון - כשנצא מהמלחמה וננצח הדירוג יעלה"
חרדים 10
ח' אדר א' התשפ"ד / 17.02.2024 20:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים, ממשרד ראש הממשלה בירושלים.

יצוין, כי מסיבת העיתונאים מתקיימת בשעה שאינה מאפשרת לעיתונאים שומרי מצוות להשתתף בה.

ראש הממשלה אמר: “תמצית המאבק שלנו לשחרור החטופים הוא מו”מ ולחץ צבאי תקיף. עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת – תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס יירד מהתשובות ההזויות האלה נוכל להתקדם”.

הוא הבטיח: “לא נעצור עד שנמוטט את כל גדודי החמאס. לא רחוק היום שלמנהיגי חמאס לא יהיה מפלט. זו רק שאלה של זמן.  שלשום שוחחתי שוב עם הנשיא ביידן, אמרתי לו באופן נחרץ שישראל תילחם עד להשגת הניצחון המוחלט וזה כולל גם פעולה ברפיח כמובן אחרי שנאפשר לאזרחים להתפנות לאזורים בטוחים. מי שרוצה למנוע ממנו לפעול ברפיח אומר לנו בעצם להפסיד במלחמה. לא אתן לזה לקרות”.

על תכנית ממשל ביידן להכרזה על מדינה פלסטינית אמר:  “הבהרתי בקבינט שהסדר יושג אך ורק במו”מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. ישראל בהנהגתי תמשיך להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. ומתי רוצים לעשות את זה? אחרי הטבח הנורא של 7 באוקטובר? לא יכול להיות פרס גדול יותר לטרור”, אמר וקרא לאחדות. “כדי להשיג את הניצחון אנחנו צריכים אחדות. לא אחדות לרגע אלא אחדות אמיתית”.

נתניהו התייחס לדיווחי התקשורת על המידור של גנץ ואיזנקוט: “הייתה החלטה לאחר שישראל עשתה מאמץ במשא ומתן. קיבלנו דרישות הזויות, לא קיבלנו שום שינוי מהן אבל בכל זאת החלטתי לשלוח, לבקשת ביידן, את המשלחת לקהיר ואמרתי להם שהם יישבו וישמעו. וזה היה מוסכם. זה דבר שסוכם בקבינט המלחמה. הם ישבו ושמעו ולא היה שינוי, אפילו לא ננוטמר שינוי, הם חזרו הנה ולא היה שום שינוי בהנחיה. אני מנהל משא ומתן – ולא מתן ומתן”.

בהמשך נשאל על דבריו של בן גביר על ביידן וטראמפ ואמר: “כל אחד רשאי להגיד את דעתו. בקבינט הרחב אנחנו פועלים בשיתוף עם הנשיא ביידן והממשל האמריקאי. אנחנו מעריכים את התמיכה שקיבלנו ואני חושב שהגענו להסכמות אבל יש דברים שלא. המדיניות שלי זה לא להתערב בפוליטיקה האמריקנית,  אבל אעמוד על דרישות ישראל”.

נתניהו נשאל על הורדת דירוג האשראי בצל המלחמה: “אני לא חושב שזהו כישלון. נתוני ישראל טובים מאוד ביחס למדינה שנמצאת במלחמה. הורדת דירוג האשראי באה כי אנחנו נתונים במלחמה וכשנצא מהמלחמה וננצח הדירוג יעלה. אולי לא כולם מבינים שאנחנו הולכים לנצח. הכסף החכם כבר מבין את זה אנחנו רואים שיממה אחרי הורדת דירוג האשראי היה ביקוש. הנפקנו יתרות חוב והיה שיא של ביקוש לאגרות החוב של מדינת ישראל, וזה אומר דרשני שמה שאני אומר שזה נכון”.

בהמשך התייחס לדרישה לבחירות: “הבחירות יש להן תאריך עוד כמה שנים. אני לא מציע להתעסק בזה במלחמה. אנחנו צריכים כרגע אחדות. אנחנו צריכים להתאחד – יש לנו עוד רבע מהכוח הלוחם של החמאס לחסל אותו. אנחנו מפרקים להם את התשתית, אנחנו החזרנו למעלה ממחצית חטופינו ונחזיר את השאר. אנחנו צרכים להתאחד למאמץ המלחמתי”.

למשפחות החטופים אמר נתניהו: “איננו שוכחים ולו לרגע את המחויבות להשבת כל החטופים”.

בפתח דבריו התייחס נתניהו לפיגוע אתמול בצומת ראם, והצהיר: “כל הארץ חזית, המרצחים לא באים רק מעזה”. הוא הוסיף: “אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע. אנו מחויבים להילחם במחבלים ולהשיב את השקט לדרום לצפון ולארץ כולה. נשיג אותו בזכות החוסן שלנו ובזכות הגבורה של הלוחמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות