דרמה ברוסיה: מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני מת בכלא בגיל 47

פעיל האופוזיציה שהפך לאחד הסמלים הבולטים ביותר של ההתנגדות הרוסית לנשיא ולדימיר פוטין - מת בכלא • לפי התקשורת ברוסיה, הוא סבל מקריש דם לאחר טיול בחצר הכלא • בקיץ 2020 ניצל מניסיון התנקשות - כאשר אז ניסו להרעילו
חרדים 10
ז' אדר א' התשפ"ד / 16.02.2024 14:59

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, מת היום (שישי) בכלאו במושבת העונשין ימלו-ננץ בגיל 47.

בהודעה מטעם דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, נאמר: “דבר מותו דווח לנשיא פוטין, שרות בתי הסוהר נוקט בכל הפעולות הנדרשות המצב זה – מעבר לכך אין לי מה להגיד”.

לפי דיווח בערוץ RT שבבעלות הממשלה הרוסית, נבלני חש ברע לאחר טיול בחצר בית הסוהר ואיבד את הכרתו, הרופאים ניסו להצילו ללא הצלחה.

על פי חלק מהדיווחים בתקשורת הממסדית ברוסיה, נבלני סבל מקריש דם. עוד דווח כי הוקמה ועדה לבחינת נסיבות מותו

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, התייסה להאשמות במערב לפיהן הקרמלין אחראי למות נבאלני: “עדיין אין ממצאים של הרופאים – אף במערב כבר יודעים הכול”

כלי התקשורת העצמאי SOTA מפרסם תיעוד של נבלני מאתמול מופיע מול שופט:

בכאן חדשות דווח, כי סגנו של נבלני, איוון ז’דנוב, טען כי משפחתו של נבלני לא קיבלה הודעה על מותו, בעוד שהנוהל מחייב הודעה בתוך 24 שעות, ועל כן סירב להגיב על הדיווחים על מותו.

נבלני נחשב למנהיג האופוזיציה הגדול ביותר שיצא נגד נשיא רוסיה פוטין. במהלך חייו נעצר מספר רב של פעמים, ואף ניצל מניסיון התנקשות בקיץ 2020, אז ניסו להרעילו במהלך טיסה. הוא נלקח לקבלת טיפול רפואי בגרמניה, שם נקבע כי הורעל בחומר נוביצ’וק – גז עצבים בפיתוח רוסי.

לאחר שהחלים,  החליט לשוב  לרוסיה, נכלא ונידון ל-9 שנות מאסר, בטענה שהפר את תנאי המאסר שלו. במהלך שהותו בכלא שבת רעב, הוכנס לבידוד, והתקבלו דיווחים רבים על אודות מצבו הרעוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות