פיגוע ירי בצומת ראם: 2 נרצחו ו-4 נפצעו בינוני וקשה

מחבל תושב שועפאט במזרח ירושלים, מעוטר בזקן "בסגנון דאעש" וכיפה לבנה גדולה, הגיע בצהרים ברכב לתחנת אוטובוס בצומת שליד גדרה - ופתח בירי • שניים נרצחו ו-4נפצעו קשה ובינוני • איש הצלה: ראינו פצועי ירי שוכבים, כשחלקם מחוסרי הכרה • אזרח חמוש ירה במחבל וחיסל אותו
חיים טוויל
ז' אדר א' התשפ"ד / 16.02.2024 13:06

שני ישראלים הי”ד נרצחו בצהריים (שישי) ועוד ארבעה נפצעו בינוני וקשה בפיגוע ירי שביצע מחבל לעבר תחנת אוטובוס בצומת ראם-מסמיה שליד גדרה.

אחד הנרצחים הוא בחור ישיבה בן 23, תושב מודיעין עילית, שלמד בחיזוק בישיבת קרית מלאכי.

אזרח חמוש שהיה בזירה ניהל קרב עם המחבל וחיסל אותו. כוחות הצלה פינו את הנפגעים לבתי החולים קפלן ברחובות ואסותא באשדוד.

ברכבו של המחבל נמצאה תעודת זהות של תושב שועפאט במזרח ירושלים. על פי דיווחים, המחבל הוא פאדי ג׳מג׳ום, בן 37, משכונת שועפאט בירושלים.

גורם במשטרה מסר, כי המחבל הגיע לזירה ברכב כשהוא מעוטר בזקן “בסגנון דאעש” וכיפה לבנה גדולה. הוא ביצע פניית פרסה בצומת, ככך הנראה משום שראה הרבה אנשים ניצבים בתחנה, יצא מהרכב – והחל לירות באמצעות אקדח. אזרח חמוש שהיה במקום חיסל את המחבל.

נבדק אם הרכב ששימש את המחבל גנוב.

מפקד המחוז מרכז אבי ביטון אמר בזירת הפיגוע: “זירה טרגית מאוד. מחבל מגיע לכאן ברכב בשעה 12:30 ופותח באש לעבר אזרחים שהיו בתחנת אוטובוס באמצעות אקדח. אזרח שמגיע לכאן פורק מהרכב חותר למגע ומנטרל את המחבל. נכון לרגע זה אנחנו מבינים שהמחבל היה לבד אבל עדיין פרוסים באזור”.

שולי, עדת ראייה שעובדת במסעדה סמוכה, סיפרה: “אנשים צעקו ‘יש פיגוע’. התחיל בלגן, אנשים רצו לתוך המסעדה מבוהלים, ואז הגיע שוטר שנכנס ושאל אם ראינו חשוד עם כיפה לבנה. אנשים ממש בלחץ”.

צילום: דוברות זקא ונתי שוחט פלאש90

חזי רוזנבאום, ראש צוות קרית מלאכי ביחידה 360, מהזירה: “מדובר בזירה מזעזעת. גופת המחבל כרגע בזירה תחנת האוטובוס, כוחות הביטחון במקום עדיין לא מאפשרים גישה, שכן מתבצעות סריקות בעקבות חשש לעוד מפגע באזור”.

סגן מנהל מרחב לכיש במד”א, נחום דוד: “הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים.

“צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי. הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה. צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה, ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני.

“גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו ליישוב יד בנימין הסמוך. הגענו אליו במהירות, הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע: “‏אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים בפיגוע בצומת ראם, ומתפלל לשלום הפצועים. הפיגוע הזה מזכיר לנו שכל הארץ חזית ושהמרצחים, שבאים לא רק מעזה, רוצים להרוג את כולנו. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט בכל העוצמה, בכל חזית, בכל מקום, עד שנחזיר את הביטחון והשקט לכל אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות