צה”ל פועל בבי”ח נאצר בחאן יונס: “מידע על הימצאות גופות חטופים”

צה"ל נכנס לאחד בתי החולים הגדולים ברצועה בעקבות מידע מודיעיני, בין היתר מחטופים שהשתחררו, על פעילות טרור של חמאס - ועל אפשרות שגופות חטופים הוחזקו שם • צה"ל: חלק מהמחבלים ששהו בו חשודים במעורבות בטבח 7 באוקטובר
חיים טוויל
ו' אדר א' התשפ"ד / 15.02.2024 13:09

צה”ל פתח היום (חמישי) במבצע נגד חמאס בבית החולים נאצר בחאן יונס.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

בניו יורק טיימס דווח, כי “יש לצה”ל מידע מודיעיני, בין היתר מחטופים שהשתחררו, כי חמאס החזיק חטופים בבית החולים ושגופותיהם של חלק מהם יכולות להיות בבית החולים”.

עד כה לא נמצאו גופות.

לפי צה”ל, הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של חמאס בבית החולים ומטרתה הגעה למחבלים – בהם גם חשודים במעורבות בטבח בשבעה באוקטובר. עד כה עוכבו מספר חשודים בבית החולים.

לפעולה קדם מאמץ לפינוי חוסים מבית החולים על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. לטובת פינוי החוסים נפתח מעבר מיוחד לפינוי האוכלוסייה האזרחית השוהה במרחב בית החולים נאצר, לכיוון האזור ההומניטרי.

הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה וכן תודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

בהצהרה לתקשורת הזרה, אמר דובר צה”ל:  “אנחנו מחויבים למציאת ולהחזרת גופות של חטופים בעזה. אנחנו עורכים מבצעי חילוץ מדויקים, כמו שעשינו בעבר, בכל מקום שבו המודיעין מצביע על כך שגופות חטופים עשויות להיות מוחזקות בו. יש לנו מידע אמין מכמה מקורות, כולל מחטופים שחזרו, על כך שחמאס החזיק גופות של חטופים שלנו בבית החולים נאצר בח’אן יונס – וייתכן שיש שם גופות נוספות”.

לדבריו, “חמאס משתמש בבתי חולים כחממות לטרור, ועל סמך מידע מודיעיני גילינו כי 85% מהמבנים הרפואיים בעזה שימשו את חמאס לפעולות טרור. המבצע הרגיש הזה תוכנן בדיוק ומבוצע בידי כוחות מיוחדים, שעברו הכשרה ספציפית למשימה הזו. המשימה המרכזית: להבטיח שבית החולים ממשיך לתפקד ולטפל חולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות