“רוסיה תציב נשק גרעיני בחלל”: האיום החדש שמסעיר את ארה”ב

יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים בארה"ב הזהיר מ"איום ביטחון לאומי" שקשור ליכולת צבאית זרה - ודרש לקיים דיון בהול בקונגרס • רשת ABC: רוסיה מעוניינת להכניס נשק גרעיני לחלל
חרדים 10
ו' אדר א' התשפ"ד / 15.02.2024 00:31

מייק טרנר, יו”ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים בארה”ב,  הזהיר היום (רביעי) מפני “איום חמורה על הביטחון הלאומי”.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

טרנר שיגר מכתב לכלל חברי הקונגרס וקרא לנשיא ג’ו ביידן להסיר את הסיווג על כל מידע הקשור לאיום. “אני דורש לבטל את הסיווג של כל המידע הנוגע לאיום הזה כדי שהקונגרס, הממשל ובני בריתנו יוכלו לדון בגלוי בפעולות הנדרשות בכדי להגיב ולהיערך לזה”, כתב.

ברשת ABC טענו מפי מקורות אמריקנים, כי האיום המדובר כולל רצון רוסי להציב נשק גרעיני בחלל. שני מקורות אמרו לרשת כי לא מדובר בחשש שהרוסים יטילו נשק גרעיני על כדור הארץ, אלא החשש הוא שהם יחליטו להשתמש בנשק נגד לוויינים.

ברשת NBC דיווח, כי ביידן עקב אחרי האיום, ובבית הלבן מבולבלים מהגישה בה נקט טרנר, ומאמינים שישנן דרכים “לבלום” את האיום מבלי לגרום ללחץ בציבור.

מקורות אמרו לרשת FOX, כי המידע אותו מבקש טרנר מממשל ביידן לשחרר מסיווג, קשור ליכולות חלל רוסיות להן יש את הפוטנציאל להוות איום חמור מאוד – אך עם זאת לא מיידי.

יו”ר בית הנבחרים, מייק ג’ונסון, הגיב: “אנחנו הולכים לעבוד יחד כדי לטפל בעניין הזה, כפי שאנו עושים את כל העניינים הרגישים המסווגים”. הוא טען כי זה לא דיון שצריך להיעשות בפומבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות